“Pacific Rim” er et skarpt instrueret og spektakulært filmet nostalgiorgie, hvis visuelle effekter får “Avatar” til at ligne “The Incredible Hulk”-tv-serien fra 1970’erne. Filmen er praktisk talt en to timers steroide-udgave af ethvert syvårigt barns foretrukne lørdagstegnefilm, og selvom den aldrig stimulerer intellektet eller bevæger hjertet, så er den sandsynligvis sommerens bedste bud på en blockbuster, der rammer alle de rette tangenter og leverer underholdning i særklasse. Man får valuta for hver eneste krone, og maskineriet fungerer upåklageligt, selvom det på ydersiden virker som noget, Michael Bay kunne have hittet på. Det er længe siden, at gammel vin på nye flasker har smagt så godt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 dslacker 10 år siden

Bedste Sci-Fi Action film siden Aliens. (Superhelte er ikke denne genre). Efter første kig for fuld skrue på hjemmebioen så er den et 10-tal, men den ryger måske ned på 9 efter andet gennemsyn. Alene det at man totalt slipper for den sædvanlige US-Patriotisme giver 2 karakterer op i min bog. Manner den er god.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#42 Lord Beef Jerky 10 år siden

Nu fik jeg den også set, og jeg er knap så imponeret som de fleste. Filmen føles meget lille på trods af dens ellers tilsyneladende episke størrelse. Vi holder os tæt på filmens endimensionelle persongalleri, der typisk veksler mellem to steder - i robotterne eller på basen. Førstnævnte er dog klart at foretrække, da filmens action i mange tilfælde er meget bedre end f.eks. den i Transformers-filmene. Slutkampen var dog røvkedelig, og karakterernes drama imellem ligeså. Jeg sniger mig op på 5/10, men det er også kun af princip, da jeg kan se, at jeg har givet Transformers 4/10. Måske de begge egentlig skal en karakter ned, nu når jeg alligevel er i gang med at være mavesur. Jeg må hellere snart i gang med Fast & Furious filmene - det kan sgu ikke passe, at jeg går igennem en blockbustersæson så uimponeret.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#43 The Insider 10 år siden

#42, Jeg må hellere snart i gang med Fast & Furious filmene - det kan sgu ikke passe, at jeg går igennem en blockbustersæson så uimponeret.

Det kan KUN gå for langsomt :-) Er i øvrigt helt enig omkring Pacific Rim. Fast 6 er den ENESTE blockbuster i år, som jeg vitterligt nød.
War. War never changes.
Gravatar

#44 Lord Beef Jerky 10 år siden

#43 Hvis man klipper de gode dele af Pacific Rim (enkelte actionscener), Man Of Steel (barndomsscenerne), Star Trek Into Darkness (enkelte twist and turns i plottet) og Iron Man 3 (humoren) sammen til en sammenhængende film, er man dog tæt på en rigtig god blockbuster! Men for satan hvor har de egentligt alle skuffet på hver deres måde!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#45 The Insider 10 år siden

Hell yeah.
War. War never changes.
Gravatar

#46 Fredag 10 år siden

STID og IM3 fandt jeg begge gode, men samtidig havde jeg ønsket mig mere af dem. Endte på en karakter der hed 7/10, så tilfredsstillende nok, men potentialet til lidt mere var til stede fandt jeg. MOS var dog den største skuffelse, set med Blockbusterøjne. Jeg har endnu til gode at se PR og Fast6. Med tanke på, at jeg gav den første 5/10 og med Tokyo Drift var helt nede og skrabe bunden, kæft den var ringe, så er det lidt af et comeback hvis nummer 6 i rækken ender som årets showfilm. Fast5 var dog virkelig fed!
Gravatar

#47 Lord Beef Jerky 10 år siden

Er der ellers nogen blockbusters fra i år, jeg ikke har nævnt? Det kan da ikke passe, at der kun er en (mulig) god derude.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#48 Ispep 10 år siden

Fandt Pacific Rim nu god nok sammen med den første Transformers.
Gravatar

#49 The Insider 10 år siden

#47, "Iron Man 3", "Despicable Me 2", "Man of Shit", "Monsters University", "Fast & Furious 6", "Oz - THe Great and Powerful", "Star Trek Into Darkness", "World War Z", "The Wolverine", "G.I. Joe 2", "Hangover III", "Pacific Rim", "Elysium", "Oblivion", "The Lone Ranger"... Det er den klart svageste blockbuster-sæson, jeg NOGENSINDE har oplevet. I min optik ikke én virkelig gedigen underholdningsfilm ud over FF6. Det havde jeg ikke forventet, da vi tog hul på året. Og tak GUD for "Gravity", ellers havde jeg da for længst mistet livslysten...
War. War never changes.
Gravatar

#50 Ispep 10 år siden

Nu mangler 2013 en Battleship 2, Insider.

Skriv ny kommentar: