Der går i hvert fald en halv time, før nerverne for alvor tirres, og tit løber potentielt gruopvækkende sekvenser ud i sandet. Men efter en sløv start og en blot hæderlig midterdel begynder de mindeværdige choks at hobe sig op. De mange subtile, underfundige lydeffekter – kombineret med de dvælende billeder og billedsidens talrige, dunkle skygger – tvinger vores egen fantasi til at løbe løbsk, og så bliver filmen for alvor skræmmende. Og selvom budgettet har været større i denne omgang, har man gudskelov ikke droppet det skrabede, men effektive hjemmevideolook. Der bliver i øvrigt lagt op til en treer, så lad os håbe, at Paramount næste gang bruger mere tid på at finpudse manuskriptet og færre kræfter på at holde filmen væk fra pressen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 knipsknips 13 år siden

Er lige hjemvendt fra biocity odense, og jeg er ganske enig i anmeldelsen her. 3/6 er meget passende.
Men må da indrømme at jeg fik del chok undervejs :)
Gravatar

#2 filmz-ab 13 år siden

Det jeg så af den første film, forstyrrede min nattesøvn temmelig meget, så jeg springer denne over.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#3 Nicki52 13 år siden

Hvem er den mong der har gidet etteren seks stjerner!
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4 Bobby Singer 13 år siden

Jeg synes også at etteren var rimelig effektiv, så jeg tror at jeg springer den her over. Jeg er glad for søvn!
Idjit
Gravatar

#5 jona 13 år siden

Jeg kan godt lide 1eren, skal bestemt også se denne her en eller ande dag.
Gravatar

#6 Thomsen 13 år siden

Etteren fra 5-6/6 i min bog, så jeg kaster gladeligt kroner efter toeren.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#7 TP-DK 13 år siden

Jeg syntes etteren var kedelig og alt for forudsigelig, og hvis den her følger samme opskrift tror jeg at jeg springer den her over.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#8 lasse78 13 år siden

Er hjemmevendt efter at have set PA2 - Har sundet mig, og tænkt lidt over tingene.

PA 1 skuffede mig lidt, hvilket PA2 på ingen måder gjorte. Det eneste jeg gider at sætte en finger på i 2'eren, er , som i den første, den "advarende" sub rumlen, som stikker ud fra det dokumentariske koncept.

Jeg vil mene 2'eren klart er bedre på flere punkter en den første. Gider ikke gå i detaljer med hvorfor, men filmen trykkede gennemgående bare på de rigtige knapper hos mig. Inden for sin spøgelses genren, er konceptet rigtig lækkert, og personligt har jeg intet imod at se mere til universet.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#9 RasmusFL 13 år siden

Er meget enig med #8 og meget uenig med anmelderen.

Lige som 1'eren synes jeg 'Paranormal Activity 2' har en utrolig kant over sig, som man ikke ser i mange gyserfilm. Filmen spiller på frygten på en helt sublim måde og er samtidig kompromisløst langsom i sin spændingsopbygning (hjemmevideoen-illusionen er virkelig vandtæt her, synes jeg).

2'eren formår også at inddrage nogle elementer i sit univers der simpelthen udnyttes til fulde - hunden og babyen. Lyden af barneskrig og hundeknurren har noget frygtindgydende over sig, der springer i nerverne på mig. Det overeksponeres ikke, men har kraftfuld effekt når det bruges.

Et par af filmens uhyggeligste scener foregår desuden i dagslys, hvilket også aftvinger meget respekt herfra.

For mig en intet mindre end fremragende film med sindssygt troværdigt skuespil og en stilfuld iscenesættelse, der både pirrer fantasien og giver konkret valuta for pengene. Det føltes lidt som et mareridt i vågen tilstand og gårsdagens nattesøvn kunne jeg kun drømme om - eller ikke.

5/6
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: