Et fundamentalt problem er, hvem filmen egentlig henvender sig til. Det er svært at afgøre præcist, hvilken alder Percy har i filmen, men han spilles af den 18-årige Logan Lerman. Han og de andre velvoksne teenagere – foruden de til tider visuelt skræmmende effekter og seksuelle referencer – gør den minimalt egnet for et børnepublikum. Derimod er dens lettere barnlige og ufarlige historie langt fra spændende nok til at fastholde interessen hos de ældre teenagere.

Ideen med at lære lidt græsk mytologi for de unge er ganske fin, men “Percy Jackson – Lyntyven” fejler desværre som medrivende eventyr, for under de buldrende effekter gemmer sig en kluntet fortælling med nogle mildest talt uinteressante karakterer. Det kan undre, at det er gået så galt, for instruktøren Chris Columbus var nemlig manden bag de to første “Harry Potter”-film, der står som eksempler på, hvordan gode eventyrfilm skal skæres.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Jernie 14 år siden

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men "Alting..." går stadig i Dagmar:

http://www.kino.dk/Biografer/Dagmar-Teatret.aspx#m...
Gravatar

#12 Nicki52 14 år siden

#11
Ja, også Café Bio går den også, men det er bare så sent. Som der står på min profil, bor jeg i Odense.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#13 Buhl 14 år siden

Savnet også lidt dybde i filmen især i form af skuespillerne som ikke imponeret mig synderlig, og måske lidt mere historie om de græske guders univers.

Men følte på ingen måder at jeg spildte tiden eller penge på filmen. Det var god underholdning.
Især scenerne i casionet og da de stormer ud af det.


Så den i Biocity Randers i sal5. :)

"Iron Man." That's kind of catchy. It's got a nice ring to it.
Gravatar

#14 Jernie 14 år siden

#13 Det kan være, der kommer mere mytologi med i de næste film :)
Gravatar

#15 ThunderKing 14 år siden

Jeg må da være ærlig og sige at jeg syntes at den er mindst lige så god som Harry drengen m.m. Jeg må sige at effekterne er godt lavet og historien er god. Jeg glæder mig oprigtig meget til at se de næste film.

Hvis man lide Harry P, National treasure og Indiana Jones filmene, så vil du også kunne lide denne.

Men hey, det er bare min mening...... Og den er der ingen der kan tage fra mig.
Gravatar

#16 gi-jones 13 år siden

En helt igennem forfærdelig film. Jeg har svært ved at nævne en formildende omstændighed ved en sådan sløsen med millioner af dollars. Hvorfor nogen er villige til at kaste sådan et cast, og den slags effekter efter et så elendigt manuskript er mig en evig gåde.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: