Et fundamentalt problem er, hvem filmen egentlig henvender sig til. Det er svært at afgøre præcist, hvilken alder Percy har i filmen, men han spilles af den 18-årige Logan Lerman. Han og de andre velvoksne teenagere – foruden de til tider visuelt skræmmende effekter og seksuelle referencer – gør den minimalt egnet for et børnepublikum. Derimod er dens lettere barnlige og ufarlige historie langt fra spændende nok til at fastholde interessen hos de ældre teenagere.
Ideen med at lære lidt græsk mytologi for de unge er ganske fin, men “Percy Jackson – Lyntyven” fejler desværre som medrivende eventyr, for under de buldrende effekter gemmer sig en kluntet fortælling med nogle mildest talt uinteressante karakterer. Det kan undre, at det er gået så galt, for instruktøren Chris Columbus var nemlig manden bag de to første “Harry Potter”-film, der står som eksempler på, hvordan gode eventyrfilm skal skæres.
#11 Jernie 14 år siden
http://www.kino.dk/Biografer/Dagmar-Teatret.aspx#m...
#12 Nicki52 14 år siden
Ja, også Café Bio går den også, men det er bare så sent. Som der står på min profil, bor jeg i Odense.
#13 Buhl 14 år siden
Men følte på ingen måder at jeg spildte tiden eller penge på filmen. Det var god underholdning.
Så den i Biocity Randers i sal5. :)
#14 Jernie 14 år siden
#15 ThunderKing 14 år siden
Hvis man lide Harry P, National treasure og Indiana Jones filmene, så vil du også kunne lide denne.
Men hey, det er bare min mening...... Og den er der ingen der kan tage fra mig.
#16 gi-jones 14 år siden