Det er dog ofte de kendte figurer der stjæler billedet, f.eks. Peter Plys der ubekymret guffer løs af de vingummier som Grisling ligger ud for at kunne finde hjem. Filmen er på mange måder en charmende lille historie. Den trækker ikke handlingen ud, og den har nogle medmenneskelige budskaber som det er svært ikke at tage positivt imod. Det er en gennemført behagelig film, uden skurke eller usympatiske personer.

“Peter Plys og Hafferlaffen” er sandsynligvis den ideale film for førstegangs biografgængere, men det er også en som hele familien burde kunne føle sig rimeligt godt underholdt af. Det er simpelthen en sød og sjov film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-yoshimura 19 år siden

A' hva' for en falaffel?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#12 filmz-Asta 19 år siden

#11 Tilsyneladende en blanding imellem en elefant og en tøjbamse ;)
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#13 lasse78 19 år siden

HAHAHAHAHA. Jeg har lige været ude og spille et rock job med et band og vi endte sku aftenen med lige at se 2 afsnit af Peter Plyds.

Fuck det styrer.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#14 filmz-gatnuk 19 år siden

Jeg kan fejlfortolke Thomasb84 indlæg, men du mener at alle som godt kan hygge sig med at se en film hvor der står A på ikke kan kalde sig voksen og følsom?! :)

Efter at have set 22 somre efterhånden, er jeg stadig ikke vokset fra Disney film, finder dem stadig gode og fængende og nostalgien breder sig hurtigt i rummet når Anders And, Arthur, Pocahontas, Simba, Bernhard og Bianca, Peter Plys og alle de andre toner frem på billedrøret. Jeg hygger mig gevaldigt at se mine tegnefilm med min nevø og niece i hvert fald. Og skal da nok også have set denne :D
Gravatar

#15 Yoda 19 år siden

Jeg indrømmer blankt, at jeg gerne så ovenstående film indlemmet i min samling. Jeg er interesseret i animation, og jeg finder det derfor interessant at følge med i, hvad animationsverdenen bringer af nye ting. Det være sig i den mere voksent prægede afdeling som den mere børnevenlige.

Sagt med andre ord, så vil jeg helst ikke forklejne min horrisont unødigt ved hårdnakket at påstå, at jeg ikke kan finde fornøjelse i goe gamle Peter Plys eller hans kammersjukker Tigerdyret, Grisling og Ugle - blot for at nævne nogle få blandt mange.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#16 Sealer 19 år siden

jeg har faktisk lige været inde og se den. den er faktisk meget sød :) normal ser jeg ALRDIG Peter plys men var blevet lokket der ind af en venine heh

altid godt at se noget man ikke er vant til :) det kan jo gå hen og blive postivt :)

Den kunne måske godt ha været lidt længere
Gravatar

#17 wiseguy 19 år siden

Denne film kommer jeg med garanti til at se flere gange, end jeg har set Star Wars, Ringenes Herre osv.
Datteren på 20 mdr. er helt ondsvag med Plys & Co.
Jeg vil tro, at jeg har set og delvis set: Peter Plys, Tigerdyrets Familiefest, Forår i Hundredemeterskoven og Grislings Store Eventyr ca. 50 gange hver. Nogen gange vågner jeg om morgenen med en glad Plys sang på læberne, jeg er som den øvrige del af familien efterhånden total hjernevasket. Vi glæder os til Hafelaffen kommer på dvd ;) om ikke andet så for afvekslingens skyld...
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#18 dolphinfriendly 19 år siden

Jeg kan ikke lige se den dybere mening i "Shrek", andet end som en - efter min mening - noget søgt og poppet parodi. Som amerikansk komedie, lefler den på forestillingen om folkeeventyr, i håb om at skabe et moderne eventyr i sigselv på bekostning af de mere tradionelle. Jeg mener det simpelthen er for billigt sluppet.

Nu ved jeg godt Peter Plys tegnefilmene er meget Disney gennemsyret og dette er derfor måske ikke en relevant pointe umiddelbart, men de oprindelige historier af Milne er blevet underlagt mange ganske interessante fortolkninger. Bl.a. "Peter Plys og filosofferne", "Pooh and the Psychologists" - især førstnævnte er underholdende. Hér kan være tale om dybde, også selvom det er Peter Plys.

Jeg er interesseret i at høre, hvad du mener der er særligt dybt ved "Shrek"?

Gravatar

#19 filmz-yoshimura 19 år siden

#18 Du må nok skyde en hvid pind efter at få at svar fra the late Thomas84, da han for kort tid siden blev bandlyst fra dette forum i kølvandet på en række grove udtalelser.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#20 dolphinfriendly 19 år siden

Ok - tak for at gøre mig opmærksom på det. Havde ellers set frem til at høre fra lige ham... :)

Skriv ny kommentar: