Det er dog ofte de kendte figurer der stjæler billedet, f.eks. Peter Plys der ubekymret guffer løs af de vingummier som Grisling ligger ud for at kunne finde hjem. Filmen er på mange måder en charmende lille historie. Den trækker ikke handlingen ud, og den har nogle medmenneskelige budskaber som det er svært ikke at tage positivt imod. Det er en gennemført behagelig film, uden skurke eller usympatiske personer.
“Peter Plys og Hafferlaffen” er sandsynligvis den ideale film for førstegangs biografgængere, men det er også en som hele familien burde kunne føle sig rimeligt godt underholdt af. Det er simpelthen en sød og sjov film.
#11 filmz-yoshimura 19 år siden
#12 filmz-Asta 19 år siden
#13 lasse78 19 år siden
Fuck det styrer.
#14 filmz-gatnuk 19 år siden
Efter at have set 22 somre efterhånden, er jeg stadig ikke vokset fra Disney film, finder dem stadig gode og fængende og nostalgien breder sig hurtigt i rummet når Anders And, Arthur, Pocahontas, Simba, Bernhard og Bianca, Peter Plys og alle de andre toner frem på billedrøret. Jeg hygger mig gevaldigt at se mine tegnefilm med min nevø og niece i hvert fald. Og skal da nok også have set denne :D
#15 Yoda 19 år siden
Sagt med andre ord, så vil jeg helst ikke forklejne min horrisont unødigt ved hårdnakket at påstå, at jeg ikke kan finde fornøjelse i goe gamle Peter Plys eller hans kammersjukker Tigerdyret, Grisling og Ugle - blot for at nævne nogle få blandt mange.
#16 Sealer 19 år siden
altid godt at se noget man ikke er vant til :) det kan jo gå hen og blive postivt :)
Den kunne måske godt ha været lidt længere
#17 wiseguy 19 år siden
Datteren på 20 mdr. er helt ondsvag med Plys & Co.
Jeg vil tro, at jeg har set og delvis set: Peter Plys, Tigerdyrets Familiefest, Forår i Hundredemeterskoven og Grislings Store Eventyr ca. 50 gange hver. Nogen gange vågner jeg om morgenen med en glad Plys sang på læberne, jeg er som den øvrige del af familien efterhånden total hjernevasket. Vi glæder os til Hafelaffen kommer på dvd ;) om ikke andet så for afvekslingens skyld...
#18 dolphinfriendly 19 år siden
Jeg kan ikke lige se den dybere mening i "Shrek", andet end som en - efter min mening - noget søgt og poppet parodi. Som amerikansk komedie, lefler den på forestillingen om folkeeventyr, i håb om at skabe et moderne eventyr i sigselv på bekostning af de mere tradionelle. Jeg mener det simpelthen er for billigt sluppet.
Nu ved jeg godt Peter Plys tegnefilmene er meget Disney gennemsyret og dette er derfor måske ikke en relevant pointe umiddelbart, men de oprindelige historier af Milne er blevet underlagt mange ganske interessante fortolkninger. Bl.a. "Peter Plys og filosofferne", "Pooh and the Psychologists" - især førstnævnte er underholdende. Hér kan være tale om dybde, også selvom det er Peter Plys.
Jeg er interesseret i at høre, hvad du mener der er særligt dybt ved "Shrek"?
#19 filmz-yoshimura 19 år siden
#20 dolphinfriendly 19 år siden
Ok - tak for at gøre mig opmærksom på det. Havde ellers set frem til at høre fra lige ham... :)