Disneys “Pinocchio” er absolut ikke blevet mindre gribende med alderen. Denne klassiske beretning om en bitte underhunds kamp mod astronomiske odds bevæger, morer, skræmmer og inspirerer. Det er svært at forestille sig, at “Pinocchio” nogensinde vil se bedre ud eller lyde bedre i hjemmebiografen, end den gør på Blu-ray. Udgivelsen indeholder desuden timevis af exceptionelt ekstramateriale. Den endelige vurdering ligger lige til det højre trælår: Udgivelsen er et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 tranberg 14 år siden

Super anmeldelse ! Må straks erhverve mig den :)
The end is closest to the beginning
Gravatar

#2 filmz-Lucsen 14 år siden

Det ser virkelig også godt ud... Denne gang har Disney overrasket!
Gravatar

#3 database 14 år siden

eller synet af Bambi, Lillefod eller Simba, der mister deres forældre, som står klarest i erindringen?

´
Det er jo en kæmpe spoiler Johan! Ej ellers rigtig god anmeldelse, og må indrømme at det er lidt for lang tid siden jeg sidst så Pinocchio. Det kunne være at man skulle gå ud og investere i denne udgivelse :)
Gravatar

#4 caks 14 år siden

tager jeg fejl eller er (nogle) af sangene (og stemmerne) i den danske version nyindspillet? er ihvertfald rimelig sikker på, at det ikke er daimi versionen af 'der ingen bånd der binder mig' der bruges...
Gravatar

#5 The Insider 14 år siden

#4, har lige lyttet til dem igen, og det har du vist ganske ret i! Mit kendskab til de gamle udgaver er ikke så stærkt, men kunne godt høre, det ikke var originaludgaven af "Der er ingen bånd...". Gad vist, om det har været noget rettigheds-tamtam eller kvaliteten af optagelserne, der gjorde udfaldet... det sjove er jo, at stemmerne er de samme...
War. War never changes.
Gravatar

#6 Michael Andersen 14 år siden

Daimi-versionen er faktisk ikke originaludgaven, da hun knap nok var født, da filmen havde premiere i Danmark :) Selv ikke den gode Ove Sprogø er den originale Jesper Fårekylling, for det var John Price.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#7 nerdalmighty 14 år siden

Fik også købt Pinocchio på Blu-ray for et par uger siden. Havde ikke set den siden jeg var barn, så nød den i fulde træk :) Er ganske lækkert at man både for blu-ray og dvd-udgave med (selvom det er lidt dyrt), så kan man evt. give dvd-version til en anden.

Jeg glæder mig dog også enormt til at Løvernes Konge forhåbentligt snart udkommer igen, det er klart den Disney film der står klarest i min hukommelse. Hader virkelig Disneys udgivelses politik :(
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#8 Buck Rogers 14 år siden

@4, 5:
Så vidt jeg er orienteret, var det faldet Disney for brystet, at Pinocchios sangstemme blev leveret af en kvinde - det havde de åbenbart ikke været klar over i første omgang :) Knægten, der synger nu, har jo ikke en tone i livet.

@6: Hehe, du har ret, men den helt originale version er der vist ikke mange, der savner :)

I øvrigt en glimrende anmeldelse af en fantastisk film og en fantastisk udgivelse, der bør stå på enhver hylde. Desværre er det nok DAMP-filmen Madagascar og alle dens kloner, der kommer til at stå i mange hjem.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#9 filmz-Narniabæver 14 år siden

Ikke en af Disney's bedste, jeg venter mere på Oliver & Company.
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: