Disneys “Pinocchio” er absolut ikke blevet mindre gribende med alderen. Denne klassiske beretning om en bitte underhunds kamp mod astronomiske odds bevæger, morer, skræmmer og inspirerer. Det er svært at forestille sig, at “Pinocchio” nogensinde vil se bedre ud eller lyde bedre i hjemmebiografen, end den gør på Blu-ray. Udgivelsen indeholder desuden timevis af exceptionelt ekstramateriale. Den endelige vurdering ligger lige til det højre trælår: Udgivelsen er et must.
#1 tranberg 15 år siden
#2 filmz-Lucsen 15 år siden
#3 database 15 år siden
´
Det er jo en kæmpe spoiler Johan! Ej ellers rigtig god anmeldelse, og må indrømme at det er lidt for lang tid siden jeg sidst så Pinocchio. Det kunne være at man skulle gå ud og investere i denne udgivelse :)
#4 caks 15 år siden
#5 The Insider 15 år siden
#6 Michael Andersen 15 år siden
#7 nerdalmighty 15 år siden
Jeg glæder mig dog også enormt til at Løvernes Konge forhåbentligt snart udkommer igen, det er klart den Disney film der står klarest i min hukommelse. Hader virkelig Disneys udgivelses politik :(
#8 Buck Rogers 15 år siden
Så vidt jeg er orienteret, var det faldet Disney for brystet, at Pinocchios sangstemme blev leveret af en kvinde - det havde de åbenbart ikke været klar over i første omgang :) Knægten, der synger nu, har jo ikke en tone i livet.
@6: Hehe, du har ret, men den helt originale version er der vist ikke mange, der savner :)
I øvrigt en glimrende anmeldelse af en fantastisk film og en fantastisk udgivelse, der bør stå på enhver hylde. Desværre er det nok DAMP-filmen Madagascar og alle dens kloner, der kommer til at stå i mange hjem.
#9 filmz-Narniabæver 15 år siden