Selve kapløbselementet mellem de mange parter lader også en del tilbage at ønske. Præcist hvorfor den spanske flåde skal blandes ind i historien er mig en gåde. Deres tilstedeværelse er i bedste fald marginal og i værste fald forvirrende og gør intet positivt for den samlede spilletid.

“Pirates of the Caribbean: I ukendt farvand” er som sine forgængere en vaskeægte, kulørt swashbuckler med alt, hvad dertil hører. Laskede letmatroser, ungmøer i knibe, masser af rom og en et-benet pirat smager alt sammen velkendt og fordøjes florlet. Med andre ord er der ikke meget ukendt farvand i denne omgang skumsprøjt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Batsy 12 år siden

Pirates of The Caribean on the strangers side

Var postivt overassket over den her film, og må sige den slår 2-3 i lange baner, pga der ingen Miss turner eller Mr turner med, der er mindre historie at tænke over og har det fint med den spanske flåde skal indebringes da de havde en vigtig rolle i slutningen og præsten og havfruen var ubrugelig men havde intet problem med det,

Det er gode præstationer, især fra Geffory Rush elsker den mand!, Depp, Cruz, Mchsane og resten levere os nogle dejlige præstationer! selvom Blackbeard virkede lidt uskurkagtig savnede lidt Rush i ettern eller Bil Nighys Davy Jones

men jeg var godt underholdt, og historien var simpel men udemærket og vil med glæde se en ny og frisk femmer og instruktøren må gerne blive for min skyld,

8/10-5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#42 Michael2t 12 år siden

Jeg holder meget af PotC-filmene. De appellerer til mig, fordi det er fremragende hjernedød underholdning, der er så heldige at have så mange farverige karakterer, så det i sidste ende ikke fremstår som hjerteløs underholdning... Det gør det først nu... Jeg er næsten fristet til at tro, at hele filmen blev lavet, fordi en eller anden tosse mente, at 3D-effekterne kunne overskygge alt andet: Standard action, kedelig historie og værst af alt - kedelige karakterer. Filmen er fyldt med en masse nye karakterer, der er fyldt med en masse ambitioner, der ikke bekymrer mig en skid. Der er romance, en datter der vil redde sin døende far, et hævntogt, havfruer, spøgelsesskibe og er det interessant? Nej! For det er alt sammen lavet med den mest billige løsning, man kunne komme op med :-D Hvem behøver gennemarbejdet og intens kærlighed mellem en eller anden tilfældig præst og en eller anden tilfældig havfrue, når de bare kan nøjes med at kigge på hinanden, mens præsten gætter havfruens navn. Genialt!

Skuespillet er faktisk ikke ringe, men manuskriptet er til gengæld så dårligt, at det ikke kan hjælpes. Filmens eneste lyspunkt er nogle (!) af scenerne med Jack Sparrow, og selv det får filmen fuldstændig fucket op. Nogle gange var jeg faktisk i tvivl om, om hvorvidt han var filmens hovedperson. Det virkede mest af alt, som om han bare var en forvirret fuld mand, der uheldigvis støder ind i en noget kedelig affære, som han ikke kan komme hurtigt nok ud af igen, selvom Penélope Cruz står og gør sig lækker lige foran ham. Eller sagt på en kortere måde: Filmen mangler fokus! Jeg ville faktisk oprindeligt give filmen 2 stjerner, fordi Johnny Depp en sjælden gang fik mig til at grine, hvilket jeg ikke oplever meget af (jeg bor i en papkasse med tre mænd og deres pudler). Den bedømmelse ændrede sig (spoiler), da Jack Sparrow gik langs en strand og fortalte det kære publikum hele moralen i tilfælde af, at vi alle skulle være uden hjerner eller havde sovet indtil nu. Tak for det film, for nu får du absolut ingen støtte fra anden stjerne. Det her er simpelthen for dumt.

Skriv ny kommentar: