Selve kapløbselementet mellem de mange parter lader også en del tilbage at ønske. Præcist hvorfor den spanske flåde skal blandes ind i historien er mig en gåde. Deres tilstedeværelse er i bedste fald marginal og i værste fald forvirrende og gør intet positivt for den samlede spilletid.
“Pirates of the Caribbean: I ukendt farvand” er som sine forgængere en vaskeægte, kulørt swashbuckler med alt, hvad dertil hører. Laskede letmatroser, ungmøer i knibe, masser af rom og en et-benet pirat smager alt sammen velkendt og fordøjes florlet. Med andre ord er der ikke meget ukendt farvand i denne omgang skumsprøjt.
#41 Batsy 13 år siden
Var postivt overassket over den her film, og må sige den slår 2-3 i lange baner, pga der ingen Miss turner eller Mr turner med, der er mindre historie at tænke over og har det fint med den spanske flåde skal indebringes da de havde en vigtig rolle i slutningen og præsten og havfruen var ubrugelig men havde intet problem med det,
Det er gode præstationer, især fra Geffory Rush elsker den mand!, Depp, Cruz, Mchsane og resten levere os nogle dejlige præstationer! selvom Blackbeard virkede lidt uskurkagtig savnede lidt Rush i ettern eller Bil Nighys Davy Jones
men jeg var godt underholdt, og historien var simpel men udemærket og vil med glæde se en ny og frisk femmer og instruktøren må gerne blive for min skyld,
8/10-5/6
#42 Michael2t 13 år siden
Skuespillet er faktisk ikke ringe, men manuskriptet er til gengæld så dårligt, at det ikke kan hjælpes. Filmens eneste lyspunkt er nogle (!) af scenerne med Jack Sparrow, og selv det får filmen fuldstændig fucket op. Nogle gange var jeg faktisk i tvivl om, om hvorvidt han var filmens hovedperson. Det virkede mest af alt, som om han bare var en forvirret fuld mand, der uheldigvis støder ind i en noget kedelig affære, som han ikke kan komme hurtigt nok ud af igen, selvom Penélope Cruz står og gør sig lækker lige foran ham. Eller sagt på en kortere måde: Filmen mangler fokus! Jeg ville faktisk oprindeligt give filmen 2 stjerner, fordi Johnny Depp en sjælden gang fik mig til at grine, hvilket jeg ikke oplever meget af (jeg bor i en papkasse med tre mænd og deres pudler). Den bedømmelse ændrede sig (spoiler), da Jack Sparrow gik langs en strand og fortalte det kære publikum hele moralen i tilfælde af, at vi alle skulle være uden hjerner eller havde sovet indtil nu. Tak for det film, for nu får du absolut ingen støtte fra anden stjerne. Det her er simpelthen for dumt.