Selve kapløbselementet mellem de mange parter lader også en del tilbage at ønske. Præcist hvorfor den spanske flåde skal blandes ind i historien er mig en gåde. Deres tilstedeværelse er i bedste fald marginal og i værste fald forvirrende og gør intet positivt for den samlede spilletid.

“Pirates of the Caribbean: I ukendt farvand” er som sine forgængere en vaskeægte, kulørt swashbuckler med alt, hvad dertil hører. Laskede letmatroser, ungmøer i knibe, masser af rom og en et-benet pirat smager alt sammen velkendt og fordøjes florlet. Med andre ord er der ikke meget ukendt farvand i denne omgang skumsprøjt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Highland Park 12 år siden

#10: Netop. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 Michael Andersen 12 år siden

Bruce (9) skrev:
Jeg har ingen tiltro til, at 3D uden briller nogensinde bliver en optimal løsning, men bliver et kompromis på billedkvalitet aht. placering i rummet og hvorledes man bevæger sig under filmen. Derfor tror jeg, at briller er kommet for at blive, hvis billedkvaliteten skal være i centrum.


Briller er bare en overgang og kvaliteten af 3D bliver uden tvivl på højde med 2D en dag. Ligesom tredimensionel lyd aka. sourroundsound skulle igennem en række trin for at komme fra mono-kanal til HD master-kvalitet, er 3D også i gang med en proces som den skal igennem.

Vent og se :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#13 Metalhammer 12 år siden

Jeg er delvist uenig i anmeldelsen, jeg synes filmen var fin underholdning, men var i det store hele rimelig ligegyldig. Og selvom Bloom og Knightley var kedelige, var de i det mindste langt mere interessante end det der skulle forestille at være kærlighedshistorien i denne:
havfruen og præsten (kan ikke huske hans navn), mere ligegyldige karakterer skal man lede længe efter.

Desuden synes jeg at skurken (Blackbeard), var en rimelig harmløs størrelse, han virkede aldrig tilnærmelsesvis farlig. Og selvom Depp i rollen som Sparrow er fornøjelig, bliver han for meget i denne film, enten laver han jokes, eller også er han stang alvorlig, de to ting bliver, i forhold til de gamle film, aldrig kombineret. der manglede den snert af fandenivoldskhed som eksisterede i den originale trilogi...

Effekterne var fine, men dog ikke så gode som især nr 2 og 3 præsenterede. Filmen havde sin charme, men havde, efter min mening svært ved at leve op til de gamle film, og især oven på den kæmpe afsluttende kamp scene i nr 3, som er en af de bedst konstruerede kamp scener ever. Men jeg var også en af dem der synes at Worlds End var den bedste film i serien.
Brugen af 3d vil jeg ikke kommentere, da jeg tilhører de 20 pct af verdens befolkning der er 3d blind.

Alt i alt er det ca en 2 ud af 6 stjerner, men Johnny Depps præcise komiske timing, og hans sammenspil med Geoffrey Rush hiver den op på 3 stjerner. :)
Gravatar

#14 Hr. Nielsen 12 år siden

Bruce (9) skrev:
Det er og bliver dog essentielt, at man mindst udrydder problemerne med briller, som "æder lys" og fucker billedkvaliteten op.
Jeg kan uden problemer leve med 3D, hvis de får det optimeret max. Jeg synes blot stadig, uanset hvor godt det end har været, at billedet mister lidt og at jeg skal anstrenge mine øjne for meget sat i forhold til effekten og hvad denne bidrager med. Det var sjovt de første par gange og 1 til 2 film om året er fint, men når det næsten er alle de store underholdningsfilm, finde rjeg det bliver for meget.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15 Lethal Injection 12 år siden

Jeg tror jeg springer over. Jeg gik kold på Pirates serien og Jack Sparrow efter de 2 rodede fortsættelser desværre... Desuden nægter jeg at betale 100+ kr for en billet når man bare kan vente et par måneder til den kommer på Blu Ray.
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#16 Bruce 12 år siden

Michael Andersen (12) skrev:
Briller er bare en overgang og kvaliteten af 3D bliver uden tvivl på højde med 2D en dag.

Vent og se :)


Jeg tvivler som sagt fuldt og fast på, at man kan lave 3D uden briller, som tager højde for placering og bevægelse, når der samtidig skal laves en perfekt synkronisering mellem to billeder, et til hvert øje :)

Thomas E. Nielsen (14) skrev:
Jeg kan uden problemer leve med 3D, hvis de får det optimeret max. Jeg synes blot stadig, uanset hvor godt det end har været, at billedet mister lidt og at jeg skal anstrenge mine øjne for meget sat i forhold til effekten og hvad denne bidrager med. Det var sjovt de første par gange og 1 til 2 film om året er fint, men når det næsten er alle de store underholdningsfilm, finde rjeg det bliver for meget.


Er HELT enig. Det er simpelthen ikke integreret eller brugt godt nok i 90% af film, hvor det mere er distraktion og forringelse ifht en 2D visning.

Men A Christmas Carol vil jeg kunne gense igen og igen, fordi den så flot, formår at visualisere et univers med perfekt dybde, gengive knivskarpt og detaljeret 3D, ikke har en flig af ghosting og crosstalk og endog formår at gøre brug af mørke.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#17 twinfan 12 år siden

jo den er lidt lang,men det er de andre også.3D virker ikke,meget af filmen kan ses uden briller,jeg bryder mig ikke om de skift hvor man ligepludselig skal have 3D og hvis man så skal læse undertekst så bliver øjnene helt forvirret hos mig.Den får 4 af mig men jeg savnede keira knightley.kan man lide de 3 andre kan man også lide 4eren
Gravatar

#18 Bummerten 12 år siden

Malk malk.
Har efterhånden ingen respekt tilbage for Johnny Deep.
Gravatar

#19 Lord Beef Jerky 12 år siden

Hvis nu man synes

The Curse Of The Black Pearl - 7/10
Dead Man's Chest - 5/10
At World's End - 1/10

Hvad synes man så om denne film? Er virkelig i tvivl, om jeg gider bruge tid på den, men hvis vi kommer i nærheden af den første, vil jeg gerne give den en chance.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#20 Hr. Nielsen 12 år siden

Bruce (16) skrev:
Men A Christmas Carol vil jeg kunne gense igen og igen, fordi den så flot, formår at visualisere et univers med perfekt dybde, gengive knivskarpt og detaljeret 3D, ikke har en flig af ghosting og crosstalk og endog formår at gøre brug af mørke.
Det var den blot anden film jeg så 3D i biografen (Coraline mener jeg at jeg så først) og fandt den både flot og effekten morsomt bidragede. Om jeg ville finde det ved gensyn ved jeg ikke, men jeg smider mig gerne i toget ved juletid hvis den vises i Flemming Bio:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: