Som man så det i “Blue Valentine”, så har Cianfrance en forkærlighed for den lidt stille og alvorsfulde film, hvor følelser hives i forgrunden med stærke nærbilleder. Det ser man også i “The Place Beyond the Pines”, og det virker, men desværre bliver forkærligheden nogle gange lidt for stor, så de stille stunder i stedet sløver filmens momentum. Dem kunne der godt blive skåret lidt ned på. Det vil dog også være den eneste anke herfra. Cianfrance har bestemt givet sit publikum en imponerende, storslået film om fædre og sønner.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 McPeter 11 år siden

Jeg var heller ikke helt så begejstret for den, selvom den havde mange gode elementer og en interessant fortællestil. Ville have ønsket at jeg havde vist at den var opdelt i 3 historier inden jeg gik ind og så den.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#12 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

wimmie (9) skrev:
Helt enig i anmeldelsen... Virkelig medrivende og velspillet film :)

Også 5/6 herfra


Så den med konen i går - helt enig.
Doctor Last Warning
Gravatar

#13 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Som en fin gestus til de kvindelige biografgængere var der sørget for, at netop som
stud'en Gosling tjekkede ud,
tjekkede en anden
Hollywood-bedårer, Cooper, ind som erstatning.


Det er nok ikke en tilsigtet service, ikke desto mindre undlod jeg ikke at nævne det for konen :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#14 Steffan Rasmussen 10 år siden

Hvis du synes du har hørt udgangssangen før, så er det fordi den også var udgangssang for Smagen af Rust og Ben.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#15 BN 10 år siden

En ret god film. Jeg så den for første (men bestemt ikke sidste) gang igår.

Jeg kan godt lide dens afdæmpede, forholdsvis realistiske fortællestil, og skuespillet er eminent over hele linjen. Det er en stærk og straight forward fortælling.

Hvis jeg skal pege på nogen svagheder, vil det være:

1) at filmen her bagefter på den ene side står som en stilsikker og lidt anderledes type film, men på den anden side ikke har efterladt mig med så stort et indtryk, som man kunne forvente. ... Det kan dog være, at det bare er en af den slags film, der langsomt kryber ind under huden hos én.

2) at den sidste tredjedel af filmen (d.v.s. den med sønnerne) ikke har en ligeså god indføring i personernes motiver som de første 2/3 har. Hvorfor er politimandens søn blevet som han er? Kan han lide sin fader eller ej? Dette står lidt uklart. Man er som tilskuer en smule på bar bund.
Jeg ved ikke, om det alene skal føres tilbage til det, som politimanden siger til psykologen om, at drabet på Goslings karakter har påvirket hans forhold til sin egen søn? Altså sådan at forstå, at der som følge heraf er opstået en distance mellem fader og søn i løbet af dennes opvækst.
Og hvorfor har Goslings søn et dårligt eller ihvertfald konfliktpræget forhold til sin moder?
Er det alene fordi han med tiden er begyndt at undre sig over moderens tavshed omkring faderen? Eller er det også fordi han ikke kommer så godt ud af det med stedfaderen? ..... Både politimandens søn og motorcykelstuntmandens søn virker ulykkelige, og grunden hertil kunne måske (bare måske) - ikke nødvendigvis have været skåret ud i pap - men have været belyst lidt mere.


Men hvem ved? Det er muligt, at jeg slet ikke har samme anke overfor filmen efter mit snarlige gensyn med dem. Allerede nu mener jeg, at filmen som helhed fungerer rigtig godt.

Ligesom anmelderen er jeg også begejstret for filmens underlægningsmusik, der skaber en ganske særlig stemning sammen med de flotte billeder.

Jeg har foreløbig givet filmen 4/6, men hælder nok til 5/6.
http://beautifulnight.aurovine.com/

Skriv ny kommentar: