Som man så det i “Blue Valentine”, så har Cianfrance en forkærlighed for den lidt stille og alvorsfulde film, hvor følelser hives i forgrunden med stærke nærbilleder. Det ser man også i “The Place Beyond the Pines”, og det virker, men desværre bliver forkærligheden nogle gange lidt for stor, så de stille stunder i stedet sløver filmens momentum. Dem kunne der godt blive skåret lidt ned på. Det vil dog også være den eneste anke herfra. Cianfrance har bestemt givet sit publikum en imponerende, storslået film om fædre og sønner.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 wimmie 11 år siden

Regner med at skulle se den på torsdag, har glædet mig læge nu :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2 Ispep 11 år siden

Dejligt at læse. Glæder mig rigtig meget til denne efter den formidable Blue Valentine. Cianfrance er derfor blevet en jeg holder meget øje med. Og det lader til, at han fortsætter i samme gode spor. Skal se den i weekenden regner jeg med.
Gravatar

#3 The Vossen 11 år siden

Glæder mig så meget til at se den imorgen!
Gravatar

#4 Mikkel Abel 11 år siden

Ja for satan! Glæder mig sindsygt meget. :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#5 bjarke 11 år siden

Så absolut en både gribende og nærværende filmoplevelse. Og ja, Mike Pattons score er virkelig lækkert. Ryan Gosling giver den som sin rolle fra 'Drive', bare med afbleget hår, en motorcykel, flere tatoveringer og flere replikker - so to speak. 4 ud af 6 stjerner fra mig.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#6 Hr. Nielsen 11 år siden

En historie der virkelig tiltaler mig og med tanke på hvor vellykket jeg fandt Blue Valentine og de pæne anmeldelser den her har fået, ser jeg frem til engang at se den.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#7 bjarke 11 år siden

Vakse Viggo (6) skrev:
En historie der virkelig tiltaler mig og med tanke på hvor vellykket jeg fandt Blue Valentine og de pæne anmeldelser den her har fået, ser jeg frem til engang at se den.

Ja, 'Blue Valentine' er helt fantastisk - og en smule overset? Helt samme pondus fik 'Pines...' ikke hos mig, men jeg vil uden tøven varmt anbefale den...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#8 Ispep 11 år siden

Fantastisk film. Derek har leveret endnu en umådelig gribende, overraskende, tematisk spændende og intens film. Den når ikke helt det samme kunstneriske niveau som Blue Valentine, men det er stadig et niveau der er mere end godkendt. Jeg er bestemt ikke skuffet. Der spilles fantastisk og med stor indlevelse af alle medvirkende. Det er en film med noget på hjertet og Derek har i den grad lavet sin lektie. Godt gået!

5/6
Gravatar

#9 wimmie 11 år siden

Helt enig i anmeldelsen... Virkelig medrivende og velspillet film :)

Også 5/6 herfra
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10 jessup 11 år siden

Er ikke ubetinget begejstret for filmen, men som anmelderen nævner er de to drenge og Ben Medelsohn ganske gode.
This is just until June

Skriv ny kommentar: