Klik her for at læse flere “Tim Burton” relaterede anmeldelser

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Zelle 20 år siden

Den er bare så skuffende i forhold til den gamle.
Og den tager nogle af de fedeste ting ved den gamle væk;

[SPOILERE - SPOILERE]
[SPOILERE - SPOILERE]
som at det foregår på jorden og at menneskerne ikke kan snakke...
[SPOILERE - SPOILERE]
[SPOILERE - SPOILERE]
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#2 filmz-WSTE_M 20 år siden

og så...
[SPOILERE - SPOILERE]
[SPOILERE - SPOILERE]
slutningen... bladv. Her står manden overfor den sødeste pige i hele verden, han kan få og beholde hende, og i steden så kyser han en abe, og tager "hjem"... nej nej. nej.
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#3 filmz-trillefix 20 år siden

jeg fatter ikke hjemkomsten helt tror jeg. min hjerne rækker desværre ikke til at fatte hvorfor der er aber hvor han engang boede...begyndelsen til et nyt eventyr? eller har han ikke alenbe rejst i tid men også krydset en demintion, og det derfor er ligegyldigt hvad år han rejser til. fatter bjælde..
-
...I´d explain it to you but your brain would explode.
Gravatar

#4 davenport 20 år siden

Det samme her. Jeg fatter ikke den slutning, men er der nogen der gør? Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad der sker lige der.. Det er sku da irriterende at se filmen, og så ikke fatte det sidste.
Jeg har den udelukkende pga. lydsporet. Den er satme god at teste anlæg på.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 filmz-WSTE_M 20 år siden

Min teori var at han rejste frem i tiden istedet for at rejse tilbage i tiden, til sin egen civilization.
Men jeg var også på vej ud af biffen da han landte så det kan godt være der er noget jeg har glemt...
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#6 The Insider 20 år siden

Min teori er mere konventionel - men jeg har ikke gidet bruge meget tid på den, fordi slutningen som sagt virker så fortænkt og påklistret. Selv Tim Burton synes ikke at have nogen klar idé om, hvad slutningen går ud på.
Thade opdagede Davidsons rumskib i bunden af en nærliggende sø. Han slog de eneste to vidner ihjel, for sandsynligvis bl.a. selv at kunne udnytte maskinen. Godt nok blev Thade låst inde i sidste ende, men hans ven og mange soldater kunne nok ikke nænne at blive ved med at holde ham ude, ellers fandt han måske på en anden måde at slippe løs på... Så fik han fat på Davidsons skib og rejste ud i rummet, og ligesom Davidson ved et uheld var røget frem i tiden (se hans tidsmåler inden han styrter ned i starten af filmen) rejste Thade tilbage i tiden, og stødte ned på Jorden, og ændrede derved historiens gang. Det er nok også derfor, at vi ikke ser Thade skyde sig selv til sidst, når hans projektiler flyver frem og tilbage i rummet. Normalt ville man nok have set en sådan skurks død, men han overlever af ingen større årsag. Thade døde ikke, fordi han tog tilbage i tiden til Jorden. Da Davidson så styrter ned adskillige hundrede år senere, er begivenhedernes gang blevet ændret, fordi Thade var styrtet ned lang tid før ham.
War. War never changes.
Gravatar

#7 davenport 20 år siden

Lyder plausibelt!

Hvad med din signatur?

Burde der ikke stå Monarco-Chelsea 3-1 ???

(sorry)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 The Insider 20 år siden

Hvad med din signatur?

Burde der ikke stå Monarco-Chelsea 3-1 ???


:'-(
War. War never changes.
Gravatar

#9 Zelle 20 år siden

#6 - Ja, men dog der var jo ligefrem en nogenlunde forklaring på det. Må indrømme at jeg ikke lige havde tænkt på det i de baner, men det redder den desværre ikke ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#10 filmz-trillefix 20 år siden

#6 Snedigt tænkt alligevel. Men pladsen til den teori er godt nok godt gemt af vejen. Har ikke lagt mærke til tidsmåleren. Overvejer at se den igen for den teori.
-
Nogen der ved hvad Tim selv har sagt om filmen´s slutning, eller er det en artistisk hemmelighed?
-
...I´d explain it to you but your brain would explode.

Skriv ny kommentar: