“Polar-Ekspressen” er en stemningsfuld børnefilm, der dog ikke kører de voksne helt af sporet. De seneste animationsfilm – som “Shrek 2” og “De Utrolige” – har haft mange kvaliteter, som har kunnet behage et voksent publikum. De kvaliteter har “Polar-Ekspressen” ikke helt. Humoren er lidt barnlig, men det er vel at forvente i en børnefilm. “Polar-Ekspressen” handler om tro, og jeg tror, at filmen vil blive en juleklassiker for børn, ligesom bogen har været det gennem de sidste tyve år.
#1 filmz-rene svensson 20 år siden
med venlig hilsen
rene svensson
ps. se den
#2 filmz-deathbymonkeys 20 år siden
Jeg glæder mig til at se filmen, hvilket selvfølgelig skal ske på orig. sprog, så jeg kan nyde alle Tom Hank's roller. Jeg er ikke så vild med ham normalt, men han var rigtig god i Toy Story, så mon ikke han også er god her.
#3 filmz-saudoo 20 år siden
Skal da helt klart også se den.. :)
#4 filmz-toffe1001 20 år siden
#5 filmz-maiken_lundstad 20 år siden
#6 filmz-bullseye 20 år siden
#7 Zelle 20 år siden
#8 filmz-sw 20 år siden
Men hvis man skal kigge på den visuelle side er det faktisk meget god, og meget realistiske personer, altså ligner faktisk rigtige mennesker synes jeg, især i starten...
Lydsiden er også meget god, især i en biograf...
Handlingen er måske lidt tynd, da det kun handler om at en lille dreng skal have sin tro på Julemanden tilbage, sammen med nye venner han får i Polar Ekspressen. Da til sidst den hænger meget godt sammenk, synes man alligevel at filmen har fået en meget større handling end man umiddelbart tror...
Så alt i alt vil jeg nok give den 6/10 stjerner, da et stort - kan gives for den tynde handlingen, men stadig god for grafikken er der rigtigt blevet gjort noget ud af...