Det er møg svært at bedømme de enkelte skuespiller præstationer, for jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med. I forhold til reklamerne holdes karaktererne fint. Polle, Heino og Jøgge er stadig lige så bondske og små-dumme som de er i Sonofon reklamerne. På den måde spiller både Jens Andersen, Per Otto Bersang Rasmussen og Henrik Bechman ganske godt. Den eneste som spiller bare lidt normal, er Sigri Mitra Gaïni (Shawarma), som Polle bliver forelsket i. Hvad angår instruktøren, så forstår jeg ikke hvordan en ellers god dansk instruktør, som Søren Fauli, er gået med til at lave denne omgang makværk. Om han selv har fået idéen skal jeg ikke kunne sige, men uanset hvad, burde denne film aldrig være blevet lavet.
Filmen får 1 ud af 6, og det ene kamera, må være fordi jeg dog til tider lo lidt. Bl.a. af Harske Hubbi, som havde en mindre rolle. Han er jo altid morsom. 😉
#1 filmz-vassago 22 år siden
Jeg synes, at Fauli har leveret en total iorden parodi på de danske landsby samfund. Jeg skulle for nylig på besøg ved en bekendt. Ham jeg skulle besøge bor ude på landet, ikke helt ude hvor kragerne vender, men stadig ikke stykke uden for storbyen.
Jeg gjorde stop ved den lokale "brugs/bager/tankstation", sådanne steder ligger der en del af rundt omkring i Danmark. Jeg havde været sådanne steder så mange gange før, - men da jeg stod i køen med min cola, kiggede jeg rundt på folk....og jeg havde nær udbrudt i en kæmpe latter. Folk var som taget ud af en sonofon reklame, det var de selvsamme typer. Bonderøve og sladre kællinger, og landsby tøser med "madonna-look", som selv mente at de var totalt iorden lækre.
Fauli har skabt en karikatur af dagens Danmark, han laver for vildt grin med danskerne. Det synes jeg er hyle morsomt, især fordi at, det ikke er gået op for dem. Deres verden stopper simpelthen ved "velkommen til smørum-nedre" skiltet. I deres verden kender man sikkert ikke til krigen i Afghanistan ej heller Farum-sagen, men du kan være sikker på, at de ved hvad naboen fik til morgen,middag og aftensmad, eller hvad lille Lise lavede med Købmandens søn til det lokale halbal.
Jeg synes at Fauli er total iorden...
#2 trekster 22 år siden
#3 filmz-vassago 22 år siden
#4 filmz-baal 22 år siden
#5 filmz-Liou 16 år siden