Det er møg svært at bedømme de enkelte skuespiller præstationer, for jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med. I forhold til reklamerne holdes karaktererne fint. Polle, Heino og Jøgge er stadig lige så bondske og små-dumme som de er i Sonofon reklamerne. På den måde spiller både Jens Andersen, Per Otto Bersang Rasmussen og Henrik Bechman ganske godt. Den eneste som spiller bare lidt normal, er Sigri Mitra Gaïni (Shawarma), som Polle bliver forelsket i. Hvad angår instruktøren, så forstår jeg ikke hvordan en ellers god dansk instruktør, som Søren Fauli, er gået med til at lave denne omgang makværk. Om han selv har fået idéen skal jeg ikke kunne sige, men uanset hvad, burde denne film aldrig være blevet lavet.

Filmen får 1 ud af 6, og det ene kamera, må være fordi jeg dog til tider lo lidt. Bl.a. af Harske Hubbi, som havde en mindre rolle. Han er jo altid morsom. 😉

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-vassago 22 år siden

Tjahh hvad skal jeg sige...

Jeg synes, at Fauli har leveret en total iorden parodi på de danske landsby samfund. Jeg skulle for nylig på besøg ved en bekendt. Ham jeg skulle besøge bor ude på landet, ikke helt ude hvor kragerne vender, men stadig ikke stykke uden for storbyen.

Jeg gjorde stop ved den lokale "brugs/bager/tankstation", sådanne steder ligger der en del af rundt omkring i Danmark. Jeg havde været sådanne steder så mange gange før, - men da jeg stod i køen med min cola, kiggede jeg rundt på folk....og jeg havde nær udbrudt i en kæmpe latter. Folk var som taget ud af en sonofon reklame, det var de selvsamme typer. Bonderøve og sladre kællinger, og landsby tøser med "madonna-look", som selv mente at de var totalt iorden lækre.

Fauli har skabt en karikatur af dagens Danmark, han laver for vildt grin med danskerne. Det synes jeg er hyle morsomt, især fordi at, det ikke er gået op for dem. Deres verden stopper simpelthen ved "velkommen til smørum-nedre" skiltet. I deres verden kender man sikkert ikke til krigen i Afghanistan ej heller Farum-sagen, men du kan være sikker på, at de ved hvad naboen fik til morgen,middag og aftensmad, eller hvad lille Lise lavede med Købmandens søn til det lokale halbal.

Jeg synes at Fauli er total iorden...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#2 trekster 22 år siden

Jeg er enig i at Søren Fauli er en kanon instruktør. Jeg mener, "De skrigene Halse" er jo kult! :) Alle hans Sonofon reklamer var jeg også helt vilde med, her gjorde han sq virkelig et godt stykke arbejde. Men det var så det! Lad os komme videre... Man behøver sq ikke at tærske langhalm på de samme jokes om og om igen. Altså helt ærligt, æld gamle jokes som: "Det var da vist en han-bajer hva'" har vi ligesom hørt 1000 gange før. Hvorfor ikke stoppe mens legen er god?
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#3 filmz-vassago 22 år siden

Det er jo det der er en del af karikaturen, dem der sidder på den lokale bodega er jo sikkert heller ikke kommet meget længere. Jeg kender typer, som stadig ikke er kommet helt ud af halvfemserne. Det jeg synes er sjovt, er at der stadig er folk der er sådan, jeg har selv levet i en mindre by, hvor folk stod med deres knallerter og hang på hjørnet, og fyrede de samme lamme vittigheder af hele tiden.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-baal 22 år siden

Jeg tror at det var Berlingske's anmelder som mente at filme ikke var morsom, men en lille smule tragisk, da den ganske rigtig ikke var en parodi over den nederste klasse i samfundet, bærmen. Men en lige i øjet skildring af personer som findes og opfører som vist i filmen. Det er ikke en parodi, men en tragedie vist på stort lærrede for spot og spe... Det er trist
Gravatar

#5 filmz-Liou 16 år siden

Hvad der virker i en reklame film på 15 sekunder virker overhovedet ikke i en spillefilm. På trods af det ganske gode men tåbelige karakter galleri falder filmen fuldkommen igenem og et par sjove scener her og der redder overhovedet ikke filmen fra at falde fuldkommen igenem. 1 ud af 6

Skriv ny kommentar: