“Poltergeist 25th Anniversary: Deluxe Edition” er et kærkomment gensyn med en jubilar, der til stadighed imponerer for sit plot, sine skrækindjagende gys og sine vellavede effekter. Filmen, der desuden er udgivet med ganske fine tekniske faciliteter den høje alder taget i betragtning, afsøger grænserne mellem sandt og falsk og stiller spørgsmål ved – men svarer aldrig på – om der mon er et liv efter døden, om der mon findes spøgelser.
#21 gi-jones 17 år siden
#22 chandler75 17 år siden
Rent teknisk er jeg rimelig sikker på, at den bemandede rumstation de har bygget, der ligger derude, er en større teknisk bedrift end en månelanding. Jeg tror ikke, man kunne have bygget en rumstation i 1969. At de ikke har været tilbage på månen skyldes nok flere forklaringer: De har slet ikke de samme budgetter, som de havde dengang, og må derfor prioritere. Og ville det ikke også være en lidt flad fornemmelse bare at vende tilbage til, hvor man var for 38 år siden?
Rent videnskeligt synes jeg, det er mere "imponerende", så hurtigt de fik lavet atombomen - og den er der vist ingen tvivl om, er rigtig nok...
#23 gi-jones 17 år siden
Dog må du give mig at det var MEGET belejligt for dem at komme først til månen. Selv hvis vi siger at videnskaben var i stand til, tror jeg fortsat ikke de ville have været for fine til at fake det bare for at være sikre på at komme først.
#24 filmz-Bruce 17 år siden
MEN! Capricorn One er netop kommet ud på Blu-ray og det er en pissegod moanhoax film af Peter Hyams.
Sendit
#25 filmz-dozeking 17 år siden
Enig! En fremragende film som liver op på de mange konspirationsteorier ;-)
#26 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#21 -
Altså, amerikanerne besøgte jo faktisk månen hele seks gange i løbet af Apollo-missionsprogrammet.
#27 Highland Park 17 år siden
Så indtil det modsatte er bevist, holder jeg fast i, hvad jeg har læst om den sag.
SVHJ = så vidt jeg husker?
Wow, ny forkortelse - den er jeg sgu ikke stødt på før! :D
#28 filmz-B|aze 17 år siden
Passer ikke, hun døde efter indspillingerne til Potergeist III, de blev faktisk nødt til at bruge en double, for at færdiggøre visse scener.
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
#29 filmkorn.dk 17 år siden
#30 gi-jones 17 år siden