Udgivelsen er med sin tekniske side og sit ekstramateriale et positivt forbillede, som andre kunne lære meget af. Filmen selv er dog nok til at retfærdiggøre købet af dvd’en, men de fine features gør det naturligvis ikke sværere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 13 år siden

Jeg vil helt sikkert give den 5/6...og jeg forstår slet ikke kritikpunktet med, at det kan være en anke for europæerne.

http://filmz.dk/film/precious/dvd skrev:
Som europæer kan det være en anke, at filmen adresserer problemstillinger, der i nogen grad kun er relevante for amerikanere, men kulturforskelle kan vi heldigvis ikke undse os, og "Precious" fungerer ganske fint på trods.


Jeg er meget uenig i den sætning. Selvfølgelig er den mere relevant for amerikanerne.

Udover lige den ene ting, så er jeg ganske, ganske enig i anmeldelsen. Især hvad der skrives om Mo'Nique...fik kuldegysninger, især
til sidst. Det er satme godt gået.

Og så et lille smil på læben over:
http://filmz.dk/film/precious/dvd skrev:
Claireece, spillet af Gabourey Sidibe, er enormt mørk
.
Er også helt enig i den sætning. Der er simpelthen ikke gået på kompromis nogen steder.

Har lige set lidt af Mo'Niques monolog på Youtube, og det er faktisk noget af det bedste skuespil, jeg nogensinde har set.
Gravatar

#2 wimmie 13 år siden

#1

Helt enig. Virkelig en god og barsk film med helt fantastisk skuespil hele vejen igennem. Mo'nique havde 110% procent fortjent den oscar og selvom jeg ikke har set Sandra Bullock i "The Blind Side" endnu, så er det synd at Gabourey Sidibe ikke fik én - det havde hun fortjent.

9/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 Skeloboy 13 år siden

#2 - nå ja...jeg er jo gået over til 10-skalaen...9/10 herfra også...:)

Skal lige have set The Hurt Locker og Precious igen, er lidt i tvivl om hvilken jeg synes er 2009's bedste (af de amerikanske film, er meget bagud på ikke-amerikanske fra 2009)
Gravatar

#4 wimmie 13 år siden

Begge er gode film men Precious er for mig den bedste af de to.
Af hele 2009...uh, den var værre - den må jeg lige tænke over. Precious er klart en kandidat.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: