Filmens eneste sødme og kvalitet ligger i Thomas Mann, der spiller navnefællen Thomas. Hans stille fornuft og modstand over for hele projektet er en frelse, når alle de andre karakterer ærlig talt virker som imbecile fjolser. Desværre bliver han langsomt lige så “sej” og stupid som de andre. Hans medspillere er en helt anden historie. Costa er en ucharmerende, højtråbende type, der har svært ved at snakke om andet end sine nedre dele, og trioens sidste medlem, JB, er der bare. Han gør intet af betydning.

Summa summarum: “Project X” er en film for Amerikas mandlige teenagere, der hellere vil råbe kampråb før store fodboldkampe end påbegynde nogen egentlig dialog, og som helt sikkert ved, hvad en beer keg er, men har svært ved at finde andet nær så interessant. Det er en film, der glorificerer sexisme, stofmisbrug, druk, chikane, dyremishandling og generelt dårlig og uansvarlig opførsel. Og hvis det er det, vi kan forvente os af den kommende generation, så venter jeg med stor tålmodighed på den næste.

Se også: Filmz TV: “Project X”-gallapremiere med ‘filmzere’ og kendisser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 zamm- 12 år siden

Anmelder skrev:
Og hvis det er det, vi kan forvente os af den kommende generation, så venter jeg med stor tålmodighed på den næste.


Ja, så tænker jeg da bare, at det bliver endnu værre med den næste!

Men tak for advarslen ved at blive langt væk fra denne film!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#2 Richard Burton 12 år siden

Så altså 6 afsnit af Paradise Hotel i træk?

Faktisk er "Project X" så nedgørende over for kvinder ...


Er den ikke rettere nedgørende overfor menneskeracen? Er det ikke blot efterhånden at konstatere, at det man engang troede var fiktion, Idiocracy, langsomt men sikkert er ved at have tag i så stor en del af en generation, nedsunket i et stade af åndelig apati, at kravene til konstatering af hjernedødskriteriets opfyldelse må siges at være betragtelig nedsat?
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#3 BN 12 år siden

fra anmeldelsen:

Og hvis det er det, vi kan forvente os af den kommende generation, så venter jeg med stor tålmodighed på den næste.


+1
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 Brodersalsa 12 år siden

Og hvis det er det, vi kan forvente os af den kommende generation, så venter jeg med stor tålmodighed på den næste


Mon ikke de tænkte det samme dengang hippierne "plagede" verdenen?
Ergo, jeg tror ikke at de kommende generationer bliver mere "rolige", nærmere tværtimod.
Jeg er dog en af dem som rent faktisk nød filmen, for hvad den var selvfølgelig. En ganske habil fest film, med nogle unge liderlige fyrer og en masse fresh babes. Jeg nød især ham Pusheren (T-Rick mener jeg at han hedder), han var filmens højdepunkt IMO.
Gravatar

#5 Castanea 12 år siden

Brodersalsa (4) skrev:
Mon ikke de tænkte det samme dengang hippierne "plagede" verdenen?


Hippierne var ligeså imbecile og festafhængige som "den kommende generation", men i det mindste plagede de verden i håb om at pleje den. Skal de unge disponere radikalisme eller realisme? Ak og fuck, foran alle gendrivelser i stedet.
Gravatar

#6 Richard Burton 12 år siden

+5
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#7 Castanea 12 år siden

Men sexisme, stofmisbrug, druk og så videre er næppe årsagen til denne dekadence, hvilket anmelderen øjensynligt indikerer. Bare tænk på Baudelaire, hvor alle tider mødes med livets meningsløse spil(d). Dét danner netop grundlag for den forståelse af sjælelivet og drifterne, de gallaklædte så desperat har efterspurgt siden naturalismens triumf.
Gravatar

#8 Castanea 12 år siden

...
Gravatar

#9 Skeloboy 12 år siden

Det er sgu interessant alligevel. Den fik 5/6 i Filmselskabet.

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#10 Tylerdurden 12 år siden

Worst piece of s*** I've ever seen!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: