Den New York-baserede filminstruktør Jonathan Demme er mest kendt for sin lange række af musikvideoproduktioner og enkelte hit på spillefilmsfronten, hvor “Ondskabens øjne” formentligt stadig er den største. Det kan derfor overraske, at samme instruktør står bag et så gennemført og velorkestreret mesterværk som “Rachel Getting Married”, der – uden at have slået større brød op – er en rejse ind i den dysfunktionelle families psykiske deroute. Det er både frastødende og fascinerende, men først og fremmest er det årets uden tvivl stærkeste og mest vedkommende film.
#1 pulse83 15 år siden
#2 Outbound Sith 15 år siden
Fox Mulder
#3 Spanner 15 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#4 RasmusFL 15 år siden
#5 McPeter 15 år siden
#6 filmz-jonasgr 15 år siden
Jeg mener også at huske at de bruge usandsynlig meget tid på dansescenen og på talerne. Nogle gange savner jeg at han slår skarpt igennem og klipper scenerne før de bliver for langtrukne og ligegyldige.
Men med det sagt, så spiller Anne Hathaway fremragende og det er i hvert fald oscarmateriale. Resten gør det faktisk også rigtig godt. Og selve kernen historien er ganske interessant og rørende. Desværre bliver det forpurret af dårlig instruktion.
6/10
'Cause I'm evil"
#7 Wrangque 15 år siden
Syntes faktisk bryllups scenerne var højdepunktet (sammen med fantastisk skuespil fra Hathaway, DeWitt og ikke mindst Bill Irwin! Hvorfor kendte jeg ikke til denne mand før? Hold op han er god!), selve historien er jo ikke videre original.
Den får en stor 5'er herfra!
#8 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#9 misuma 15 år siden
#10 RasmusFL 15 år siden