“Rain Man” er et exceptionelt og ekstremt velspillet karakterdrama om forståelse, accept og broderlig kærlighed. Den Oscar-belønnede perle ser langt bedre ud på Blu-ray, end den gør på dvd, og selvom lydsporet ikke ligefrem er formidabelt, så er denne BD-udgivelse et must for fans, og hvis man aldrig har set filmen, så har man ikke længere nogen undskyldning for at lade den blive på butikshylden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Riqon 13 år siden

Total yndlingsfilm af alle de grunde, anmeldelsen nævner. Ufattelig stærk og rørende fortælling, som får mig hver gang, særligt "børste tænder"-scenen og de afsluttende scener. For mig at se bliver filmmagi ikke meget bedre, end når skuespillet er så troværdigt, og når historien samtidig er i top. Man kunne desuden nævne, at filmen også har en god portion humor, der heller ikke bliver for gammel.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 MMB 13 år siden

En af mine yndlingsfilm. :)
Jeg vil se frem til at se den på Blu-ray.
Gravatar

#3 Silver666 13 år siden

Kunne være man skulle investere i Blu Ray versionen ?
.Rain Man er jo en klassiker :-)
Gravatar

#4 Betelgeuse 13 år siden

Denne anmeldelse er lige i øjet! Elsker den film :)
Gravatar

#5 Djarnis 13 år siden

Herlig anmeldelse og ganske enig. Dog savner jeg lidt argumentation for, at filmen blot får 5 istedet for de 6 stjerner, som anmeldelsen tydeligt lægger op til?!
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#6 The Insider 13 år siden

#5, den er virkelig også liiiiiiige på grænsen til at snuppe topkarakteren, helt sikkert :-) Men som der står i anmeldelsen, så mener jeg, der er enkelte døde passager undervejs, hvor filmen går en smule i stå.
War. War never changes.
Gravatar

#7 Michael2t 13 år siden

Så har jeg investeret blåt
Gravatar

#8 Center 13 år siden

kan jeg får Rain Man 2
Gravatar

#9 Ericmase 12 år siden

Har lige set den på DVD og det var edderådme en speciel film! Dustin Hoffman dominerer! Tom Cruise er også fin nok i sin rolle, men i forhold til Hoffman? Hell no!!

Den får 6/6!

Hvis jeg skulle sammenligne denne film og Forrest Gump er FG altså bedre! Ellers nogen mesterværker! (:
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#10 doom WAD 12 år siden

Center (8) skrev:
kan jeg får Rain Man 2


Bestem dig nu; er du får eller troll?

Skriv ny kommentar: