Man kan diskutere, hvor meningsfuldt det er at sende filmen ud med dansk tale, når dens primære målgruppe sandsynligvis alligevel er gamle nok til at læse undertekster. For de der kan det, er “Rango” derimod en underholdende og svært charmerende størrelse, der lystigt blander Salvador Dali’ske surrealistiske sekvenser med slapstick humor og slanger med maskingeværer. Jeg ville ønske, at jeg havde set den på engelsk, men det, jeg overværede, var godt nok til, at jeg vil opsøge den igen på originalsproget. Det ligger der vel også en stor anbefaling i.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Graversen 13 år siden

Ja det er ærgeligt du så den med dansk tale, for med det engelske sprog har de brugt nogle vilde metoder til at optage stemmerne.:
http://www.imdb.com/video/imdb/vi2359925529/
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#2 Michael2t 13 år siden

Graversen^ (1) skrev:
Ja det er ærgeligt du så den med dansk tale, for med det engelske sprog har de brugt nogle vilde metoder til at optage stemmerne.:
http://www.imdb.com/video/imdb/vi2359925529/


Cool nok. Det minder også meget om metoden, man brugte til "Fantastic Mr. Fox".
Gravatar

#3 Ash 13 år siden

Enig med anmeldelsen, bortset fra at filmen ikke bare ser blændende ud, den ser fuldstændig åndssvagt godt ud! Det er desværre også en af filmens svagheder, for det virker nogen steder som om nogen shots er der, bare for at ILM kan blære sig, og med det har de givet lidt køb på historiefortællingen...

Men et herligt friskt pust til animationsfilmene, som bestemt er værd at tjekke ud

4/6 (næsten 5/6)
Gravatar

#4 fazz 13 år siden

5/6
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#5 Collateral 13 år siden

Er nødt til at quote Ebert for denne kommentar:

"Here's what I hope: Lots of families will see this. They won't have a single thought about its being in 2-D. They will pay ordinary ticket prices. They will love the bright colors and magnificent use of space. In a few weeks, they'll go to a 3-D movie and wonder, why did we have to pay extra for this?"

Det har ikke så meget med filmen og gøre, men apropos den store diskussion der løbende har været omkring 3D herinde, er det altså en ret klar stillingtagen fra Ebert til problemstillingen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 Bruce 13 år siden

#5 Ja Ebert har været arg modstander fra begyndelsen og jeg er ikke den som modsiger ham. Hver gang jeg ser en 3D film, må jeg sidde og hive op og ned i solbrillerne for at se alt det jeg går glip af.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7 MMB 13 år siden

Jeg glæder mig sådan til at se, hvad Ebert synes om Martin Scorseses Hugo Cabret, som bekendt er optaget i 3D. Ebert er jo både kendt som en kæmpe Scorsese fan (Ebert har skrevet en bog om Scorsese), samtidig med at han er en stor modstander af 3D. Jeg synes, det bliver virkeligt interessant at se, hvad han siger i sin anmeldelse af den film.
Gravatar

#8 Sweetiebellefan 13 år siden

Jeg ser frem til filmen.

Depp plejer ikke at skuffe.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9 Michael Andersen 13 år siden

#7
"Avatar used 3-D very effectively. I loved it. Cameron is a technical genius who planned his film for 3-D from the ground up and spent $250 million getting it right. He is a master of cinematography and editing."

- Roger Ebert i sin "Den sensationspræget overskrift siger, jeg hader 3D, men i virkeligheden hader jeg dårlig udført 3D (og hvem gør ikke det?)"-artikel.

Mon ikke Ebert også kommer til at synes godt om 3D'en i Hugo Cabret, når teknikken er i Scorseses lige så kompetente hænder? :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 MMB 13 år siden

#9

Tak for linket, og det er er nogle gode pointer, han kommer med. Problemet er bare, at der er meget længere mellem de gode 3D film end de dårlige.

Han skriver sørme også om Scorseses Hugo Cabret:
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html skrev:
I once said I might become reconciled to 3-D if a director like Martin Scorsese ever used the format. I thought I was safe. Then Scorsese announced that his 2011 film The Invention of Hugo Cabret, about an orphan and a robot, will be in 3-D. Well, Scorsese knows film, and he has a voluptuous love of its possibilities. I expect he will adapt 3-D to his needs. And my hero, Werner Herzog, is using 3-D to film prehistoric cave paintings in France, to better show off the concavities of the ancient caves. He told me that nothing will “approach” the audience, and his film will stay behind the plane of the screen. In other words, nothing will hurtle at the audience, and 3-D will allow us the illusion of being able to occupy the space with the paintings and look into them, experiencing them as a prehistoric artist standing in the cavern might have.


Jeg må indrømme, at jeg er ret nervøs omkring Hugo Cabrets udfald, og jeg glæder mig utroligt meget til en trailer. Det virker virkeligt som et stort sats og en hel ny verden (både 3D og genremæssigt) for Scorsese. Det bliver spændende at se, om filmen kan leve op til sin åbning på Thanksgiving.

Skriv ny kommentar: