Man kan diskutere, hvor meningsfuldt det er at sende filmen ud med dansk tale, når dens primære målgruppe sandsynligvis alligevel er gamle nok til at læse undertekster. For de der kan det, er “Rango” derimod en underholdende og svært charmerende størrelse, der lystigt blander Salvador Dali’ske surrealistiske sekvenser med slapstick humor og slanger med maskingeværer. Jeg ville ønske, at jeg havde set den på engelsk, men det, jeg overværede, var godt nok til, at jeg vil opsøge den igen på originalsproget. Det ligger der vel også en stor anbefaling i.
#1 Graversen 13 år siden
http://www.imdb.com/video/imdb/vi2359925529/
#2 Michael2t 13 år siden
Cool nok. Det minder også meget om metoden, man brugte til "Fantastic Mr. Fox".
#3 Ash 13 år siden
Men et herligt friskt pust til animationsfilmene, som bestemt er værd at tjekke ud
4/6 (næsten 5/6)
#4 fazz 13 år siden
#5 Collateral 13 år siden
"Here's what I hope: Lots of families will see this. They won't have a single thought about its being in 2-D. They will pay ordinary ticket prices. They will love the bright colors and magnificent use of space. In a few weeks, they'll go to a 3-D movie and wonder, why did we have to pay extra for this?"
Det har ikke så meget med filmen og gøre, men apropos den store diskussion der løbende har været omkring 3D herinde, er det altså en ret klar stillingtagen fra Ebert til problemstillingen.
#6 Bruce 13 år siden
#7 MMB 13 år siden
#8 Sweetiebellefan 13 år siden
Depp plejer ikke at skuffe.
#9 Michael Andersen 13 år siden
"Avatar used 3-D very effectively. I loved it. Cameron is a technical genius who planned his film for 3-D from the ground up and spent $250 million getting it right. He is a master of cinematography and editing."
- Roger Ebert i sin "Den sensationspræget overskrift siger, jeg hader 3D, men i virkeligheden hader jeg dårlig udført 3D (og hvem gør ikke det?)"-artikel.
Mon ikke Ebert også kommer til at synes godt om 3D'en i Hugo Cabret, når teknikken er i Scorseses lige så kompetente hænder? :)
#10 MMB 13 år siden
Tak for linket, og det er er nogle gode pointer, han kommer med. Problemet er bare, at der er meget længere mellem de gode 3D film end de dårlige.
Han skriver sørme også om Scorseses Hugo Cabret:
Jeg må indrømme, at jeg er ret nervøs omkring Hugo Cabrets udfald, og jeg glæder mig utroligt meget til en trailer. Det virker virkeligt som et stort sats og en hel ny verden (både 3D og genremæssigt) for Scorsese. Det bliver spændende at se, om filmen kan leve op til sin åbning på Thanksgiving.