Steven Spielberg har været inde over filmen som producent, hvilket måske forklarer, hvorfor “Real Steel” formår at gøre Atom så elskelig. Som tilskuer er det imidlertid svært at overse, hvor umådeligt formularisk og klichefyldt filmen er, men ligesom under film som “Rocky” og “The Karate Kid” var det umuligt for undertegnede ikke at blive revet med, og i takt med at filmen nærmer sig sit endelige opgør, sidder man inderligt og håber på, at Atom triumferer. Ja, det er meget forudsigelige smæk, der serveres her, men som ren, følelsesfuld underholdning, er der bestemt power i stålnæven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Slettet Bruger [1089425418] 12 år siden

Hvis man har brugt market place på Amazon (tror jeg det hedder), er det jo ikke umuligt, at de nægter at sende til Danmark, men hverken amazon.de eller amazon.co.uk nægter at sende film, hvis man køber direkte fra dem.
Gravatar

#42 Kruse 12 år siden

Jeg har nu en enkelt gang oplevet at de ikke ville sende en film til Danmark, men det var også fordi at det som sådan var en anden sælger, men at det bare blev varetaget af Amazon.co.uk. Men vi skal altså ud i de mere sjældne udgivelser, før at man kan støde på det problem.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#43 lyspunkt 12 år siden

Denne film skulle have den store advarsel "Indeholder stæke scener med børn og computere" for magen til irriterende møgunge, der åbenbart bliver bokse/robot/programør/konstruktør-geni på en sommer skal man da lede længe efter.

Jeg havde sådan ønsket at man havde ladet sig inspirere af handlingen fra "The Champ" i stedet. Hugh Jackman kunne så havde været en afdanket bokser, der var blevet udkonkurreret af robotkampe. I omstillingen til digital kamp er han underlegen og ikke i stand til at kæmpe. Han får en kort succes fordi hans søn kender til computerspil, men ender med at finde ud af at analog styring af robotten geninfører menneskelig uforudsigelighed og vinder dermed mesterskab/søn/kærlighed. THE END

Jeg er normalt en sucker for lykkelige slutninger og bliver let rørt når Hollywood-violiner lyder, men denne gang var jeg bare irriteret.

2/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#44 Slettet Bruger [1089425418] 12 år siden

Et lille spørgsmål, jeg ikke helt fik svar på - det kan ikke udelukkes, at jeg missede det undervejs.

Kom der en forklaring på hvorfor de velklædte badguys ville købe Atom til en helt urimelig pris før den første professionelle kamp?
Gravatar

#45 lyspunkt 12 år siden

#44
Det var vel fordi, de mente at den var en konkurrent eller kunne lære noget af den. Det er bare min fortolkning, men der var et par huller hist og her
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#46 Slettet Bruger [1089425418] 12 år siden

Jeg fik indtrykket af, at ham den superseje robot-bygger havde haft noget med præcis den model at gøre og det var derfor, de havde en interesse i den, men det blev aldrig rigtigt forklaret.
Gravatar

#47 lyspunkt 12 år siden

Det kunne godt være.

Der var i hvert fald lidt løse ender:
Hvorfor havde japaneren være ude?
Han kaldte Zeus for en automatron, hvilket burde betyde at den kunne tænke selv. Atom reagerede jo selv flere gange bl.a. da den kiggede i spejlet.
Der var lidt løse ender med Claudia (?)s fars død og deres Gym, der manglede penge.
Hvem smider i øvrigt en fuldt funktionsdygtig robot ud? Og hvor skaffer man elektronik der kan overleve så længe i regn og mudder?

Find selv på flere spøgsmål
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#48 Slettet Bruger [1089425418] 12 år siden

#47 -

Hvem smider en fuldt funktionsdygtig PC ud, eller et fuld funktionsdygtigt tv, eller [indsæt selv andet elektronik her]?

Præcis den del, synes jeg ikke er en løs ende, da det jo sker på daglig basis, når noget nyt og bedre er kommet på markedet, så hvorfor skulle det ikke ske med robotter? :)
Gravatar

#49 Nicki52 12 år siden

#47
Haha lyspunkt. Claudia? Kan du ikke give os en ledetråd til hvem du mener, som selvfølgelig er Bailey. Men hendes navn blev heller ikke nævnt så mange gange, men jeg aner ikke hvor du fik Claudia fra.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#50 Justin 12 år siden

HonoDelLoce (40) skrev:
Hvorfor skulle du - af alle mennesker - blive nægtet at købe film fra amazon.co.uk?

Der er visse varer, de ikke sender til Danmark. Men film er IKKE en af dem..

nu var det fra amazon.de, og jeg ved ikke hvorfor


lyspunkt (47) skrev:
Det kunne godt være.

Der var i hvert fald lidt løse ender:
Hvorfor havde japaneren være ude?
Han kaldte Zeus for en automatron, hvilket burde betyde at den kunne tænke selv. Atom reagerede jo selv flere gange bl.a. da den kiggede i spejlet.
Der var lidt løse ender med Claudia (?)s fars død og deres Gym, der manglede penge.
Hvem smider i øvrigt en fuldt funktionsdygtig robot ud? Og hvor skaffer man elektronik der kan overleve så længe i regn og mudder?

Find selv på flere spøgsmål


Alle film har løse ender, i Star Wars serien lykkedes det faktisk dem af være selvmodsigende

Skriv ny kommentar: