Steven Spielberg har været inde over filmen som producent, hvilket måske forklarer, hvorfor “Real Steel” formår at gøre Atom så elskelig. Som tilskuer er det imidlertid svært at overse, hvor umådeligt formularisk og klichefyldt filmen er, men ligesom under film som “Rocky” og “The Karate Kid” var det umuligt for undertegnede ikke at blive revet med, og i takt med at filmen nærmer sig sit endelige opgør, sidder man inderligt og håber på, at Atom triumferer. Ja, det er meget forudsigelige smæk, der serveres her, men som ren, følelsesfuld underholdning, er der bestemt power i stålnæven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 pow9199 12 år siden

HonoDelLoce (29) skrev:
Det er faktisk også ved at være længe siden jeg har brugt ignorer-funktionen ! Det var helt rart at prøve igen - og så to gange i samme tråd ! :D


Tro mig, ingen trolling over hvad jeg skrev, kun harme over en dårlig film, som jeg qua de ellers altid spot on andmeldelser herinde, forventede bare lidt af
Gravatar

#32 HonoDelLoce 12 år siden

Wangsgaard (30) skrev:
Har aldrig prøvet det før, hvordan gør man ?


Trykker på brugerens billede og vælger ignorer :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#33 Wangsgaard 12 år siden

HonoDelLoce (32) skrev:
Trykker på brugerens billede og vælger ignorer :)


mange tak!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#34 Nicki52 12 år siden

pow9199 (26) skrev:
Der er et barn og en robot der danser? Som altid når Hugh Pikmand er med, er det noget lort.
Glimrende cgi dog og Eva Lilly er lækker som altid, men en irriterende disney unge og Hugh i rollen som dårlig idiot-far er simpelthen for ringe....

0/6

Wow du faldt godt nok ikke for øjnene. Hvorfor så du den egentlig når du ikke kan lide Hugh Jackman. Synes at Jackman var god til at spille "idiot-far".
By the way, Dakota Goya har ingen foreløbige Disney relationer på CV, men han spille unge Thor i "Thor". Det er derfor han virker lidt bekendt.
pow9199 (28) skrev:
Jeg vil hellere se en føtex reklame

Det siger mere om dig end filmen ;D
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#35 Graversen 12 år siden

Jeg tror ikke jeg så den samme film, som de fleste andre på filmz.dk.

Den jeg så, var modbydelig forudsigelig og uanset hvordan de sidste 30 min. forløb, så var de første 90 min. skyld i, at jeg på ingen måde kunne få sympati for verdens mest arrogante, idiotiske og dårligste far/forretningsmand.

I bedste dansk julekalender-stil, var det den 11-årige knægt som var klogest, altid havde ret og var filmens helt, mens de vokse (hovedsageligt Hugh J.'s karakter) nærmest var latterligt stupide.

Noget af det der dog irriterede mig mest med filmen var robotterne, for man fik aldrig helt helt klart svar på om de var 100 % styret af et menneske, eller om de kunne gøre nogle ting på egen hånd. Og det lader ikke til, at der var nogle regler for robotternes størrelse, form eller kræfter. Det burde jo aldrig handle om hvor gode robotterne er, for så er det altid den med flest penge der vinder (på nær hvis man har en skrotrobot og en 11-årig knægt). Det bør i stedet i højeste grad handle om at have den dygtigste person til at styre robotten. Ikke at det havde nogle betydning, for som så mange andre robot og CGI kampe, var jeg blæsende ligeglad med udfaldet, og ventede bare i kedsomhed på at de skulle overståes.

For at gøre ting værre, så følger filmen i næsten alle andre hollywood-films fodspor, ved at de udelukkede gør brug af to farver: Orange og Tyrkis. Læs mere om det her: http://theabyssgazes.blogspot.com/2010/03/teal-and...

Filmen er desuden så propfyldt med Hollywood clicher, at jeg er bange for mine tæer har fået en permanent krumning.

Det er også så forfærdeligt tydeligt, at Steven Spielberg har været ind over projektet. Bevares han lavede da nogle gode film i 80'erne og 90'erne, men præcis lige som slutningen i Super 8, var denne film spækket med violin-spillende scener, hvor der ligges op til at man gerne må fælde en lille tåre. I virkeligheden sidder man dog i stedet og er irriteret over den ene vil-i-ikke-nok-tude-lidt-scene efter den anden.

Jeg har lært at hvis man skal kritisere noget, skal man både kunne sige noget negativt og positivt, ellers skal man slet ikke sige noget.

Så hvis jeg skal rose noget ved filmen, er det at knægten i filmen spiller væsentligt bedre, end han gjorde i Star Wars Episode 1.

Den næste der sammenligner denne film med Rocky eller The Wrestler, får en jernknytnæve lige i munden.

1,5/6 stjerne (Jeg kunne nok godt sige flere positive ting, men jeg orker ikke at bruge tid på det, så jeg vil i stedet give filmen hele 1,5 stjerne, på tråds af mit arrige udbrud)
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#36 MMB 12 år siden

Har ikke set filmen endnu, men synes godt nok, den minder meget om The Wrestler og Rocky. Faktisk ser Real Steel endda bedre ud end The Wrestler og Rocky!
Gravatar

#37 BN 12 år siden

pow9199 (28) skrev:
Jeg vil hellere se en føtex reklame


Mange kan godt lide Føtex, ja, og også deres reklamer - la da di, la da dum

F.eks. en filmz-bruger ved navn pow9199, ja, du hørte rigtigt, en filmz-bruger ved navn pow9199

Føtex er sej, vi gør mere for dig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#38 KEiZ 12 år siden

Øv havde forventet mig noget mere efter de fornuftige anmeldelser og pæne ord, jeg havde hørt. gennerelt er jeg enig i anmeldelsen, men de 5-6 gange under filmen hvor hoved personenerne tager overdrecvne kliche fyldte valg og Hack mann i starten og sønnen mod slutningen ganske forfærdeligt, men det er jeg åbenbart den eneste der har lagt mærke til, det virker totalt uvirkeligt og forholdet mellem far og søn er pinligt til tider. mere mennesker mindre robotter eller bare en fornemmelse af det var svære for dem at nå til hvor de når mod slutningen, det ville give deres forhold mere mening i mine øjne....
og så mangler jeg så mange svar på hele Atom mystikken ikke at alt skal forklares meeeen, og bare måden han finder den på .....
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#39 Justin 12 år siden

skittlez (24) skrev:
@Gridlock - Den udkommer også på DVD og BLU i England i februar, Så hvis det er problematikken, så køb den over amazon.co.uk. Der bliver den også både billigere og mere kompatibel.

Til folk der nævner Robot Jox, tænkte jeg det samme da denne dukkede frem. Også en fed film, dog lidt mere B og sikkert mindre familievenlig, end jeg regner med at Real Steel er.


Har da oplevet af blive nægtet af købe noget i amazon, også i den engelsk, og tyske udgave, så bare fordi de har betyder det ikke af de vil sende den til en dansk adresse





Graversen (35) skrev:

Noget af det der dog irriterede mig mest med filmen var robotterne, for man fik aldrig helt helt klart svar på om de var 100 % styret af et menneske, eller om de kunne gøre nogle ting på egen hånd. Og det lader ikke til, at der var nogle regler for robotternes størrelse, form eller kræfter. Det burde jo aldrig handle om hvor gode robotterne er, for så er det altid den med flest penge der vinder


Du så da af både Noisy Boy og Atom stod stille fordi de ikke fik besked på hvad de skulle gøre, (med mindre du virkelig har set en anden film end resten af os)

Af det er den med flest penge der vinder gælder jo for alle andre sportsgrene, så hvorfor ikke også her

Gravatar

#40 HonoDelLoce 12 år siden

Justin (39) skrev:
Har da oplevet af blive nægtet af købe noget i amazon, også i den engelsk, og tyske udgave, så bare fordi de har betyder det ikke af de vil sende den til en dansk adresse


Hvorfor skulle du - af alle mennesker - blive nægtet at købe film fra amazon.co.uk?

Der er visse varer, de ikke sender til Danmark. Men film er IKKE en af dem..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: