“Red” står for Retired. Extremely Dangerous. Og det er lige præcis, hvad Bruce Willis og resten af det pensionerede Wild Bunch er i denne vellykkede action-komedie, der trækker sporene tilbage til de glade 80’ere. Selvom de har nået den pensionistmodne alder, så har ingen af dem formået at lægge hverken skyderne eller de kække one-liners på hylden. Og mange tak for det. “Red” er nemlig ofte hamrende morsom, og især en manisk John Malkovich gør sit til at opveje for filmens klodsede handling og ligegyldige kærlighedshistorie. Og fik jeg så i øvrigt nævnt, at Helen Mirren går amok med en Gatling Gun?
#1 Martin Schou 14 år siden
Den "unge" Sarah Ross. Som spilles af 46-årige Mary-Louise Parker? Jo, bevares, hun er 9 år yngre end Bruce Willis på 55 - men når vi aldrig får at vide, hvor gammel Sarah er, hvorfor så antage, at hun er betydeligt yngre end skuespilleren? Og i den alder er 9 år altså småting.
Det er i øvrigt meget morsomt at notere sig, at hun er gammel nok til at være den 27-årige anmelders mor. "unge Sarah Ross" min bare røv. Filmens målgruppe taget i betragtning (sandsynligvis 13- til 19-årige, PG13 taget i betragtning), er hun jo næsten gammel nok til at være bedstemor til nogle af biografgængerne.
Jeg synes i øvrigt ikke, at kærlighedshistorien er specielt påklistret.
Han tager det som en interessant person at snakke/flirte med, uden at det bliver for virkeligt, mens hun tydeligvis blot ser det som et dejligt afbrud i en meget kedelig hverdag, og en kærkommen afveksling fra de tabere, hun bliver sendt på dates med. Noget som er mere interaktivt end hendes pulp-kærlighedsnoveller. Det bliver først alvorligt for ham, da han indser, at han skal likvideres, og at hun vil være et mål i forsøget på dette.
#2 Bobby Singer 14 år siden
Prøv at overreagere lidt mere næste gang.
#3 Lord Beef Jerky 14 år siden
#4 MJP 14 år siden
Jack: Fuck you!
Reggie: Oh, that's one of my favorites
#5 Skeloboy 14 år siden
Altid godt med noget old-school action...
#6 Ericmase 14 år siden
#7 BN 14 år siden
Det er jeg fuldstændig uenig med dig i - faktisk mener jeg det stik modsatte.
P.S. Jeg har ikke set filmen. Men jeg er sikker på, at jeg er uenig med dig. ;-)
#8 Lord Beef Jerky 14 år siden
#9 HonoDelLoce 14 år siden
Haha... Ugens bedste grin...
Og det var tiltrængt efter et par lorte-dage herhjemme ! :)
#10 Martin Schou 14 år siden
Jeg ved ikke helt, om jeg vil kalde det det røde felt, men anmelderens tilsyneladende største anke er et kærlighedselement, som han tydeligvis totalt fejlvurderer:
Hvis Sarah Ross var mellem 20 og måske 35, ville det være en noget mere klodset og påklistret historie (og "den unge" ville kunne tilgives), men det er jo tydeligvis ikke tilfældet. Tilbage står så en lettere klodset handling (giver jeg ham ret i), men det har han jo lige sagt, er en mindre detalje, så filmen kunne nemt få 5 eller 6 stjerner.