Som “Reservation Road” skrider frem plages den af lige lovlig mange belejlige tilfældigheder. Når Ethan går til et advokatfirma, er en af advokaterne tilfældigvis Dwight, og når Ethans datter går til musikundervisning, er lærerinden lige pudsigt nok fraskilt fra… osv. Man ser igennem fingre med de første par stykker, men efterhånden hober de sig op, og følelsen af fortænkthed begynder at gennemsyde fortællingen. Alt dette efterlader en mærkelig tvetydig fornemmelse: På den ende side kan man ikke lade være med at føle med filmens personer – ikke mindst når de er så velspillet som her – men samtidig bliver man vedvarende irriteret over handlings letkøbthed. Det er grundlæggende et potent drama, der udspiller sig, men som titlen næsten antyder, er det svært at slippe de reservationer, man efterhånden får overfor det.
#1 Skeloboy 17 år siden
Men er filmen værd at se?...f.eks. til en 50 eller 100 kr når den kommer på DVD? :)
#2 wimmie 17 år siden
Det der trækker den ned i karakter lader heldigvis ikke til at være skuespillet - men den har også nogle af de bedste og mest interessante skuespillere.
#3 dolphinfriendly 17 år siden
#4 filmz-Is 17 år siden
Jeg synes også at Jennifer Connelly er en af de bedste kvindelige skuespillere i øjeblikket. Hun er faktisk min favorit. ELSKER hende! :-)
Så filmen for nylig, og i modsætning til Dolphinfriendly, synes jeg at Reservation Road er en skide god film. Den er ikke særlig nyskabende, men skuespillet er simpelthen så fornøjeligt at se på, og det er det der gør filmen så god. Jeg synes bestemt at filmen er værd at se, og du kan roligt leje den, når den udkommer på DVD.
#5 Skeloboy 17 år siden
Men hvis J.C.(ikke ham der levede for mange år siden...) er i storform, så køber jeg den helt sikkert, når den kommer ned på 50 kr...
#6 wimmie 17 år siden
Er enig i at handlingen minder en del om The Crossing Guard, som er en rigtig god film, men jeg synes ikke at Reservation Road er dårligere. Jeg synes netop at det at den spiller på de store følelser virker og at man virkelig føler med personerne og forstår hvad de gennemgår - både Phoenix'/Connellys roller men også Ruffalos.
"Som "Reservation Road" skrider frem plages den af lige lovlig mange belejlige tilfældigheder. Når Ethan går til et advokatfirma, er en af advokaterne tilfældigvis Dwight, og når Ethans datter går til musikundervisning, er lærerinden lige pudsigt nok fraskilt fra... osv. "
Ja, der er nogle tilfældigheder (kunne nu ikke finde flere end de to nævnte), og min kæreste og jeg snakkede også om dem, men nu foregår handlingen jo i en forholdsvis lille by og parrenes børn går i samme skole, så jeg synes ikke det er usandsynligt at de vil støde sammen...havde det været i en storby ja, men i en mindre by er det jo ikke sikkert at der ville være flere advokatfirmaer at vælge imellem (som en almindelig lønnet person har råd til). Advokaterne her virker ikke ligefrem til at være i den "posh" ende.
I mine øjne et rigtig godt drama med fænomenalt skuespil - ikke kun af de voksne, men også af især Elle Fanning (lillsøster til Dakota). Mon ikke hun får en brilliant karriere inden for film...
4½/6 fra mig :)
#7 Skeloboy 16 år siden
Men jeg synes der mangler noget mere karakteropbygning. Man bliver kastet alt for hurtigt ind i handlingen.
Desuden forstår jeg heller ikke anmelderens kommentar om Hotel Rwanda:)
#8 BN 16 år siden
... hvilket jeg lige har gjort - altså LEJET den på DVD. :-)
Jeg så filmen her til aften og vil tilslutte mig ismet's og wimmie's ord om den. Det særlige er ikke handlingen, men skuespillet, især de følelser og reaktioner, som Phoenix, Ruffalo og Connelly på så fremragende og troværdig vis formidler.