Hvis teknikken er på plads, så genbruger Anderson dog sine virkemidler på det groveste. Man bliver efterhånden også godt træt af at se en skydende Jovovich flyve forbi kameraet i slow-motion. Jovovich selv er i vanlig god form og ser brandgodt ud, men får ellers ikke indført meget liv til sin figur. Det samme kan siges om filmens andre personer, der alt for ubesværet har tilpasset sig den nye virkelighed. Apokalyptiske film er slet og ret ikke særligt spændende, hvis deres ofre er så fattede. Hvis de ikke er chokerede, hvorfor skulle vi som tilskuere så være det?

For en B-filmszombiesplatter med en A-films budget og overbevisende 3D-effekt er “Resident Evil : Afterlife” dog en hæderlig affære, og filmseriens fans vil sandsynligvis være godt underholdt. For dem vil filmen dog alligevel svigte på et afgørende punkt, idet Jovovich for første gang i serien aldrig nogensinde er afklædt. Hun er ganske vist på vej i brusebad på et tidspunkt, men afbrydes groft af de menneskeædende væsner, inden hun har fået taget mere end pistolerne af. Sjældent har man dog hadet zombier mere.

Se også: Filmz TV: “Resident Evil”-franchisen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MOVIE1000 13 år siden

Vil dem der har set Resident Evil: Afterlife ikke gerne lave en sammenlignen med de forrige film?? :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 13 år siden

#11 Jo... den minder rigtig meget om de sidste 2 Resident Evil film. Sådan.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 Michael Andersen 13 år siden

#9 Hvis du spørger mig, er 3D'en noget af det eneste der virker i filmen :)

Det er kun film nummer siden "Avatar" der er skudt i 3D, og der er stor forskel på udførelsen her og på de mange hurtigt producerede 2D-til-3D-film (eller View-Master-film, som jeg kalder dem) der er kommet siden "Avatar".

Ud fra traileren havde jeg en forestilling om, at Anderson bare havde lavet en 3D-film der kun kaster alt muligt ud i hovedet på tilskueren (som jeg ikke er den store fan af) - den slags er der naturligvis også i filmen - men der er arbejdet ordentligt med dybden. I like that. Så han overraskede mig positivt (det er vist første gang det er sket siden "Event Horizon" :D ), men okay, han har jo også fået gode råd fra James Cameron og Co. til hvordan 3D skal laves ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 13 år siden

#13 Agreed. Der var overraskende lidt gimmick over 3D'en... kan faktisk kun komme i tanke om en enkelt scene udover startteksterne. Kan slet ikke forstå kritikken af filmens 3D.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 Highland Park 13 år siden

Michael Andersen (13) skrev:
Det er kun film nummer siden "Avatar" der er skudt i 3D,...
Nummer 2?

Michael Andersen (13) skrev:
... (eller View-Master-film, som jeg kalder dem)...
Hehe, den er mægtig. Det må jeg huske. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#16 Michael Andersen 13 år siden

#15 Jep, 2-tallet smuttede lige i første omgang :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#17 gizmomis 13 år siden

Jeg forstår nu heller ikke kritikken af 3D, synes det fungerede rigtig godt, især scenerne med vand (starscenen og badeværelses scenen) var i mine øjne ret flotte..
Ja historien er letter tynd og skurken har for lidt scren time til at komme ordentligt igennem.. generelt er jeg ret enig med andmeldelsen herinde
Gravatar

#18 Mr. Chriss 13 år siden

A@babo

Jo du gør. Instrktøren til Resident Evil Afterlife hedder Paul W.S. Anderson, og instruktøren til There Will Be Blood hedder Paul Thomas Anderson :)
Gravatar

#19 Kruse 13 år siden

#18: Læs denne artikel. Den forklarer en hel del ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#20 filmz-ab 13 år siden

Det er en typisk Anderson film til folk uden smag (en som mig). Der er ingen logik, masser af usandsynligheder, masser af stereotyper, men altid højt tempo og action til randen, til at holde en nogenlunde oppe, når alt andet svigter. Den fjerde udgave er produktionsmæssigt nok den flotteste, og action mæssigt læner den sig kraftigt op ad The Matrix. Enkelte sekvenser er direkte tyveri, men på den anden side afviger filmen fra den hurtige brug af klipning, som præger nutidens film, hvilket faktisk af afslappende. Filmen minder dog mest om en MTV musikvideo i dens ”æstetik”, men ikke desto mindre har Anderson’s tåbeligheder en mild underholdningsværdi, som morer mig. 3D effekten er til gengæld forrygende og levende, som gør oplevelsen en lille smule sjovere, og lydsiden fejler absolut intet.

3/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: