Hvis teknikken er på plads, så genbruger Anderson dog sine virkemidler på det groveste. Man bliver efterhånden også godt træt af at se en skydende Jovovich flyve forbi kameraet i slow-motion. Jovovich selv er i vanlig god form og ser brandgodt ud, men får ellers ikke indført meget liv til sin figur. Det samme kan siges om filmens andre personer, der alt for ubesværet har tilpasset sig den nye virkelighed. Apokalyptiske film er slet og ret ikke særligt spændende, hvis deres ofre er så fattede. Hvis de ikke er chokerede, hvorfor skulle vi som tilskuere så være det?
For en B-filmszombiesplatter med en A-films budget og overbevisende 3D-effekt er “Resident Evil : Afterlife” dog en hæderlig affære, og filmseriens fans vil sandsynligvis være godt underholdt. For dem vil filmen dog alligevel svigte på et afgørende punkt, idet Jovovich for første gang i serien aldrig nogensinde er afklædt. Hun er ganske vist på vej i brusebad på et tidspunkt, men afbrydes groft af de menneskeædende væsner, inden hun har fået taget mere end pistolerne af. Sjældent har man dog hadet zombier mere.
Se også: Filmz TV: “Resident Evil”-franchisen.
#1 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2 filmz-ab 14 år siden
#3 Lord Beef Jerky 14 år siden
#4 Plissken 14 år siden
Dét der! Det er lige precis det der er galt med Romeros nyere Zombie film.
Siden Day of the dead har det manglet.
#5 elwood 14 år siden
Du rører ikke den Gucchi taske, den er min bitch!
Billede 2
Viceværten Arvid igang med og fikse vandrørene
Billede 3
Lesbian scene coming up... back off Camera guy!, back the fuck off!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 filmz-ab 14 år siden
Nej, jeg tager aldrig fejl..
#7 Gambilee 14 år siden
#8 Lord Beef Jerky 14 år siden
#9 fatcat 14 år siden
JP gav filmen 1/6 og siger følgende om 3D effekterne
Nå ja, vi skal også trækkes gennem en provinsielt ringe udnyttelse af 3D-effekternes muligheder, så den visuelle fattigdom står endnu tydeligere frem.
og
Det eneste nye at nævne her er 3D-billederne, hvis uoverbevisende elendighed fasttømrer, at der ikke er nogen grund til at forøge dimensionerne, hvis man ikke har styr på de eksisterende to.
Nå jeg glæder mig i hvert fald til næste uge hvor jeg ifører mig 3D briller og sætter mig til rette for at se lidt zombievold :)
#10 sørenfk 14 år siden