Hvis teknikken er på plads, så genbruger Anderson dog sine virkemidler på det groveste. Man bliver efterhånden også godt træt af at se en skydende Jovovich flyve forbi kameraet i slow-motion. Jovovich selv er i vanlig god form og ser brandgodt ud, men får ellers ikke indført meget liv til sin figur. Det samme kan siges om filmens andre personer, der alt for ubesværet har tilpasset sig den nye virkelighed. Apokalyptiske film er slet og ret ikke særligt spændende, hvis deres ofre er så fattede. Hvis de ikke er chokerede, hvorfor skulle vi som tilskuere så være det?

For en B-filmszombiesplatter med en A-films budget og overbevisende 3D-effekt er “Resident Evil : Afterlife” dog en hæderlig affære, og filmseriens fans vil sandsynligvis være godt underholdt. For dem vil filmen dog alligevel svigte på et afgørende punkt, idet Jovovich for første gang i serien aldrig nogensinde er afklædt. Hun er ganske vist på vej i brusebad på et tidspunkt, men afbrydes groft af de menneskeædende væsner, inden hun har fået taget mere end pistolerne af. Sjældent har man dog hadet zombier mere.

Se også: Filmz TV: “Resident Evil”-franchisen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 13 år siden

Enig med stort set alt i anmeldelsen... også jeg studsede lidt over den manglende nøgenhed, men måske Anderson er lidt forbeholden med at vise sin fremtidige kone for meget frem efterhånden? Anyway, sjov film som overlever på sine dumheder, sit enorme tempo og sine referencer til det sidste spil i serien.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 filmz-ab 13 år siden

Lyder jo godt. Skal se den imorgen i 3D, og kan Anderson mon toppe There Will Be Blood? Ja, vi får at se :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 13 år siden

There Will Be Blood?! Hvad pokker? Det er vist den forkerte Anderson du snakker om...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Plissken 13 år siden

Det samme kan siges om filmens andre personer, der alt for ubesværet har tilpasset sig den nye virkelighed. Apokalyptiske film er slet og ret ikke særligt spændende, hvis deres ofre er så fattede. Hvis de ikke er chokerede, hvorfor skulle vi som tilskuere så være det?


Dét der! Det er lige precis det der er galt med Romeros nyere Zombie film.
Siden Day of the dead har det manglet.
When there's no more room in hell...
Gravatar

#5 elwood 13 år siden

Billede 1
Du rører ikke den Gucchi taske, den er min bitch!

Billede 2
Viceværten Arvid igang med og fikse vandrørene

Billede 3
Lesbian scene coming up... back off Camera guy!, back the fuck off!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 filmz-ab 13 år siden

#3

Nej, jeg tager aldrig fejl..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#7 Gambilee 13 år siden

På trods af 3/6 tror jeg alligevel jeg vil give den en chance, kunne nemlig godt lide den første og 3'eren. Nogen der ved om man kan se den i almindelig 2D et eller andet sted?
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 13 år siden

#7 Næh, men jeg vil anbefale den i 3D... den er skudt i 3D, og det fungerer for en gang skyld glimrende.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 fatcat 13 år siden

Sjovt så meget forskel der er på vurdering af både film og 3D udnyttelsen...

JP gav filmen 1/6 og siger følgende om 3D effekterne

Nå ja, vi skal også trækkes gennem en provinsielt ringe udnyttelse af 3D-effekternes muligheder, så den visuelle fattigdom står endnu tydeligere frem.

og

Det eneste nye at nævne her er 3D-billederne, hvis uoverbevisende elendighed fasttømrer, at der ikke er nogen grund til at forøge dimensionerne, hvis man ikke har styr på de eksisterende to.

Nå jeg glæder mig i hvert fald til næste uge hvor jeg ifører mig 3D briller og sætter mig til rette for at se lidt zombievold :)
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#10 sørenfk 13 år siden

det er en udmærket film, 3 ud af 6 stjerner synes jeg er helt fair, jeg synes skurken i filmen er en tynd kop te, helt klart en af de ringeste skurke jeg har set, absolut den mest kedeligste skurk i film serien.

Skriv ny kommentar: