Hvis teknikken er på plads, så genbruger Anderson dog sine virkemidler på det groveste. Man bliver efterhånden også godt træt af at se en skydende Jovovich flyve forbi kameraet i slow-motion. Jovovich selv er i vanlig god form og ser brandgodt ud, men får ellers ikke indført meget liv til sin figur. Det samme kan siges om filmens andre personer, der alt for ubesværet har tilpasset sig den nye virkelighed. Apokalyptiske film er slet og ret ikke særligt spændende, hvis deres ofre er så fattede. Hvis de ikke er chokerede, hvorfor skulle vi som tilskuere så være det?

For en B-filmszombiesplatter med en A-films budget og overbevisende 3D-effekt er “Resident Evil : Afterlife” dog en hæderlig affære, og filmseriens fans vil sandsynligvis være godt underholdt. For dem vil filmen dog alligevel svigte på et afgørende punkt, idet Jovovich for første gang i serien aldrig nogensinde er afklædt. Hun er ganske vist på vej i brusebad på et tidspunkt, men afbrydes groft af de menneskeædende væsner, inden hun har fået taget mere end pistolerne af. Sjældent har man dog hadet zombier mere.

Se også: Filmz TV: “Resident Evil”-franchisen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-ab 13 år siden

Mr. Chriss (18) skrev:
Paul W.S. Anderson, og instruktøren til There Will Be Blood hedder Paul Thomas Anderson :)


Nej. Paul Thomas Anderson er i virkeligheden også W.C. (og ikke w.s.) Anderson. Dette er blot hans dæknavn, fordi han svinger så meget i kvalitet.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#22 magatez 13 år siden

Der er fire ting der kan få mig til at erklære det for den bedste film i serien:

- De gode 3D effekter (startsekvensen er direkte smuk)

- Las plagas

- Chris bliver spillet ganske godt

- I stedet for at pisse på spilserien har de rent faktisk lavet en hybrid imellem filmserien og spillene, og er gået ganske gnidningsfrit (slvom jeg nu hellere ville have en der fulgte spilserien fuldt ud) i stedet for bare at putte monstrerne ind i tilfældige omgivelser og tro at de slipper godt fra det.

Alt i alt er jeg positivt overrasket, for serien er på rette vej. Selv de meget cheesy replikker og karakterer er som snydt ud af næsen fra original serien. Dog kan jeg ikke fordrage slutningen (adskillige fangirls er nok enige med mig), men det er til at overleve, og håber på at det bliver endnu mere positivt med femmeren.

Dog skal det siges at det ikke anbefales til folk med højdeskræk, min ven sad klemt fast til sædet.
Gravatar

#23 Bardoboy 13 år siden

Var inde og se den i tirsdags, og må sige jeg blev positivt overrasket. Måske også fordi jeg kom ind i salen helt uden forventninger.

For mig holde 3D'en 100 %. Jeg glemte helt jeg havde brillerne på, så det vil jeg sige er et plus!


Lige et spørgsmål til slutningen:
hvem var hende kvinden, som man så i den sidste scene?
Gravatar

#24 Fjog 13 år siden

#23

Jill Valentine
Hele slutningen er på mange måder en direkte kopi af Resident Evil 5 bare udført LANGT dårligere. Utroligt man kan slippe af sted med at kopiere SÅ mange scener direkte SÅ ringe...
Gravatar

#25 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Så den på Flix og var ligesom med Resident Evil 1 overrasket over at Paul WS Anderson faktisk har nogle basale evner som filmskaber (ok, han lavede da også udmærkede Event Horizon; bevares). Jeg synes 1. halvdel var langt over middel. Desværre går der for meget slowmo og rockmusik i 2. akt, og momentum falder til stadighed mod slutningen. 5:10
Doctor Last Warning
Gravatar

#26 Kyllingebenet 10 år siden

Er den på den danske?
Mental striptease..
Gravatar

#27 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kyllingebenet (26) skrev:
Er den på den danske?


Nej, US.

Du burde få US/Canada mv. (via http://www.unblock-us.com/)

Det koster ikke noget særligt og det er en helt anden verden end den danske.

Der ligger noget nyere ting som

Prometheus
Only God Forgives
Ghost Protocol
Cpt. America
Get The Gringo
Taken 2
Flight
Jack Reacher
Life Of Pi
Ice Age 4
Hunger Games

Og så er der 5 gange så mange film.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: