Filmens score har man ligeledes glemt, i det øjeblik man forlader biografen, og i modsætning til forgængerens fængende musik, som blev komponeret af selveste Marilyn Manson (i samarbejde med Marco Beltrami), så har “Apocalypse” ikke noget at byde på rent musikalsk. Men kan man ikke få kvalitet kan man altid få kvantitet, og det synes også at være instruktørens motto. I stedet for et uhyggeligt og atmosfærisk score, har han valgt blot at skrue actionmusikken op for fuld skrue, ligesom han satser på chok-effekter via pludselige volume-peaks i stedet for en generel stemningsopbygning.

“Resident Evil: Apocalypse” fungerer hverken som en zombie-film eller som en action-film – den er hverken uhyggelig eller underholdende at se på. Når den samtidig savner en fængende historie, interessante (eller for den sags skyld troværdige) karakterer, godt skuespil og flotte special-effects, står man pludselig og mangler en rigtig god grund til at bruge halvanden time af sit liv på at se denne film. Jeg vil understrege, at jeg er stor fan af Milla Jovovich og at jeg godt kunne lide den første “Resident Evil”-film. Ingen af delene kan imidlertid opveje, at “Resident Evil: Apocalypse” ikke blot er en dårlig film, men også en ligegyldig film, der aldrig burde være blevet lavet – og så lægges der gudhjælpemig op til en 3’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 ks 20 år siden

#50, Du hænger på Paul Anderson så længe hans film sælger.
Gravatar

#52 filmz-madgatz 20 år siden

"den er max overdrevet"
som i spillene

"hullet som en si"
spil spillene? (den er jo trods alt lavet til fans)

"fuld af stereotyper"
hvem tager sig af det?

"billige chocks"
som i spillene

billige "grin"
forklar mig lige hvor de finder sted :S

kort sagt: hvis i ikke kan lide filmen, kan i ikke lide spillene. hvis i kan lide spillene, men ikke kan lide filmen, så er i syge i bøtten. hvis i ikke kan lide filmen eller spillene, hvorfor helvede gik i så ind og så den? :S
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#53 DarkLight 20 år siden

#52, en sten kan ikke flyve. Du kan ikke flyve. Du er en sten.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#54 El vez 20 år siden

Endnu en gang glemmer folk at det at anmelde en film er at skrive sin egen mening om den, det er ikke meningen at man nødvendigvis skal dele den.

Hvis man er interesseret i hvad flertallet synes om en film, kan man slå den op på imdb.

Hvis du er uenig i anmeldelsen, fred være med det, det gør hverken dig eller anmelderen til værre eller bedre mennesker.

Lad os så for hulen blive enige om at det er en god ting vi ikke allesammen har den samme mening om alting, det ville godtnok være kedeligt!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#55 filmz-madgatz 20 år siden

1: sidste gang jeg kiggede i mit spejl lignede jeg et menneske? :S

2: jeg har aldrig sagt at jeg kunne flyve :D
Gravatar

#56 filmz-mr andersen 20 år siden

Well jeg synes nu denne film var ganske udemærket. Nej der ikke noget der bare mindede om et plot og ingen karakterudvikling og hva' så? Det er da nogle gange rart at se en film hvor man ikke skal tænke for meget og bare læne sig tilbage og blive underholdt. Der er ikke noget galt i film med tung historie. Det ser jeg da også. Men nu er jeg også en gammel fan af Resi-serien så måske det er med til det. Og desuden må jeg være sindssyg når jeg åbenbart kan lide Paul Andersons film. Mortal Kombat var da ok og Resident Evil var også ganske udemærket imo. Jeg ser endda frem til AVP!
Gravatar

#57 filmz-madgatz 20 år siden

amen...
Gravatar

#58 DarkLight 20 år siden

#55, jeg går ud fra du ikke er den belæste type :) Det var et lille citat vedrørende infantilt begrundelsesmetode. Man stille det op på én måde og alle udsagn blive rigtige.

Erasmus Montanus og mere ud i den dur. Eller genre om du vil.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#59 filmz-montex 20 år siden

Synes fandme folk piver for meget her inde!!! Hvis folk ikke synes den er fed, så må de virkelig have en kedeligt liv...
Synes PERSONLIGT at den var federe end 1'eren, så den lige inden jeg tog i biffen. Effekterne er jo 1000 gange bedre og der er meget mere fart på, og det er ikke bare sådan en stener gruppe folk der er lukket inde i en masse gange... At den er hullet som en si, er sku også noget fis at sige for man får da netop en masse at vide om det der skete i 1'eren...
Gravatar

#60 filmz-Angel Eyes 20 år siden

#54, jeg ved at det er din kæphest, men hvis din tilgang til anmeldelser primært går på at det kun handler om subjektive meninger og den evige undskyldning om at "smag er forskellig" så er der ikke nogen pointe i at læse anmeldelser. For så kan man jo ikke bruge vedkommendes synspunkt til noget. Jeg mener at en anmelders fornemmeste opgave er at gøre opmærksom på om en film fungerer eller ej og på hvilke punkter.
Og når #56 f.eks. disker op med det nu meget fortærskede forsvar for "underholdningsfilm" hvor det er oh så befriende at man kan slå hjernen fra så vil jeg sige at det holder bare ikke. Man kan ikke bare dele film op i intelektuelle og 'underholdning' - og hvis en film hverken indeholder karakterbesrivelse eller plot, hvad faen er så grunden til at ta ind og se den? Selv actionfilm som Terminator-filmene, Aliens, The Matrix, Robocop etc. er alle både underholdende, men har samtidig troværdige og spændende karakterer, samt en historie og et plot som gør filmene interessante. Det der med, at hvis bare lyden er høj nok og der er masser af eksplosioner, så er man underholdt, det er sku da for langt ude...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: