Filmen i sig selv er en fantastisk videreudvikling af filmen. Den er ikke dårligere eller bedre end bio-udgaven, men viser bestemt nogle flere sider af den fantastiske verden. Samtidig er billedsiden ufattelig flot, og New Line og Peter Jackson har sammen produceret fantastisk ekstra materiale.
Så her sidder jeg så og skal give en endelig karakter, hvilket jeg har enormt svært ved, for uheldigvis skæmmer problemet med lyden hele pakken. Ser man kun på selve filmen, billedsiden og ekstra materialet, og ser man bort fra lyden, fortjener udgivelsen topkarakter… men hvad nytter det at have en fed film, hvis det eneste der kommer ud af ens højtalere er snap, crackle og pop. Derfor kan det ikke blive til mere end 4/6 for hele udgivelsen.
Der er ikke tvivl om at det er sådanne ting, der gør at folk køber region 1 udgaver af film. Hvis ikke vi ser en forbedring på dette område, så er vi danskere ekstremt dårligt stillet HVIS Infosoc direktivet bliver vedtaget i december.
Jeg vil derfor ikke tøve med at anbefale region 1 udgaven af denne udgivelse, der er perfekt i alle henseender. Havde vi haft lyden fra region 1 udgaven på region 2 versionen som er anmeldt her, havde jeg ikke tøvet med at give den topkarakter i alt. Desværre er faktum at Region 2 versionen langt fra er den optimale måde at se dette fantastiske mesterværk på!
#1 DarkLight 21 år siden
Jeg kan ikke se hvordan mere af det hele skulle ende med at være lige så god ?
Anyway..Synes det er en skam med lyden, og lagde godt nok mærke til at den var noget lavt. Nogen R2 derude der overvejer at købe et R1 også ? :)
En skam denne version ikke kommer i biffen...
#2 filmz-Zero 21 år siden
Sad og så den med at par gutter og de mente bestemt ikke der var noget galt.. det var mig der var noget galt med.. Tjaa hvad kan jeg sige.. de må være døve :)
Logic is the beginning of wisdom; not the end.
#3 Skobbolop 21 år siden
hvad er meningen med det?
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#4 filmz-Erroneus 21 år siden
Nå ja der er altså nogle biograffer som kunne vise lotr fotr i et stræk, det krævede specielt udstyr, men jeg ved Nyborg Kino kunne :p Men at filmen er på 2 dvd'er har intet at sige, så får man lige strukket benene.
#5 Nexiz 21 år siden
#6 Spirit 21 år siden
Faktisk vil jeg også sige at denne relese skulle have haft 6/6!
#7 Slettet Bruger [423025677] 21 år siden
#8 Slettet Bruger [423025677] 21 år siden
#9 trekster 21 år siden
#10 azathoth 21 år siden
Peter Jackson har gjort det klart at bio-versionen af Ringenes Herre var hans "Director's Cut", at det med andre ord var hans ideelle version af filmen. Alligevel har Jackson gået tilbage og lavet denne udvidede version med scener produceret specifikt til denne DVD, for at give en gave til de mange Tolkien fans (og DVD elskere) der gerne ville se en mere detaljeret version af filmen.
Tar du fejl, eller tar du fejl? ;)