Stallones forsøg på at genoplive karrieren ved at give sit mest populære, fiktive alter ego en ærefuld svanesang overrasker positivt. Der er ikke meget nyt under solen, og klicheerne står i kø, men der er en fortryllende aura af oprigtig og varmhjertet naivitet over “Rocky Balboa”. Filmens bombastiske lydside præsenteres fornemt på dvd, men et irriterende problem med billedsiden vil garanteret friste fans til at investere i en udenlandsk udgave af skiven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Silver666 16 år siden

Jeg skrev til SF film som står for coveret
,ca 14 dage før Rocky Balboa DVDen stod til udgivelse her i DK, og gjorde dem opmærksom på at der var en kæmpe spoiler (afslører slutningen)
.På coveret under ekstra materiale :(
marketingchefen svarede mig dette :

Det har du helt ret i, det er en tanketorsk fra vores side.
Jeg skal sørge for at dette bliver taget bort fra coveret ved genoptryk - tak
fordi du gjorde os opmærksom på fejlen.

Så går ud fra de retter fejlen snart.
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Hvis den altså bliver genoptrykt...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-adonis 16 år siden

Rigtig god anmeldelse.
Gravatar

#4 HonoDelLoce 16 år siden

Første gang jeg har været så rørende enig med en anmeldelse :D Ville ikke ændre et ord i den :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 filmz-fidomuh 16 år siden

Mjah, jeg maa sige at filmen faktisk var okay..

Paa dens egne praemisser er det en god afslutning paa en serie af film som har vaeret dalende i kvalitet :P

Udover det synes jeg ikke filmen var saerligt god.. Stallone giver en god praestation, det goer hans soen ogsaa ( kan ikke lige huske navnet, ham fra heroes :P ), men Mason .. Der er lidt for meget ghetto skuespil i ham tbh...

Derudover virker en del af scenerne urealistiske og iscenesatte for at faa "universet" til at passe..

Hvilket oedelaegger det lidt for mig.. 3/6 giver jeg den ;)
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#6 jessup 16 år siden

En god afslutning - filmen stinker ikke af penge men lugter langt væk af begejstring og et grundigt manus.

Stallone var tidlig til at tage hånd om sin egen karriere og han har kun sig selv at takke for sin deroute de sidste 15 år. Balboa er et lille comeback som sammen med Rambo 4 nok er et forsøg på at lukke flot for sin action/drama karriere.
This is just until June
Gravatar

#7 filmz-Jack Slater 16 år siden

Jeg synes det er en rigtig fin afslutning på rocky-sagaen. Filmen fortjener efter min mening til fulde sine 5 uf af 6 stjerner, og den skulle næsten have en bonus-stjerne for at være så meget bedre end forventet :)
Gravatar

#8 gladiator 16 år siden

Syntes filmen gør, netop hvad de første også gjorde: handler en mand, som bare brænder for to ting i hans liv - Familien og boksning.

Mange tror at Rocky har været sådan nogen film som kun har handlet om at smadre hinanden, men jeg vil da klart mene der er meget mere i dem en det, netop det med familien, sammenholdet osv.

Syntes det var en rigtig god afslutning, og Stallone gør det vanvittig godt i sin rolle! Man kan godt mærke han selv har skabt den, for det er på intet tidspunkt den er overspillet...

Ville måske gerne have haft lidt mere omkring træningen. f.eks hans gamle træner som kommer ind uden introduction.. det var en fejl som kostede lidt efter min mening.. Med de aldre de har i filmen, hvem ku så vide han stadig levede :)

Men alt i alt, LIIIIDT mere omkring boksekampen, det gik lidt hurtigt, så ville jeg næsten hellere have haft den var 10-15 min længere, men en rigtig flot og værdig afslutning på en film saga som holder meget langt af vejen, og er helstøbt, over seks film, som ikke mange andre har formået!(et eksempel - Star Wars)

4/6 fra mig af :)
Gravatar

#9 filmz-Kaad 16 år siden

Synes måske at 5 stjerner er overdrevet, men det er en ok film, så længe Stalone bare holder sin kæft :P
Gravatar

#10 mini_jette 16 år siden

#5 Ham fra Hereos hedder Milo Ventimiglia:D

og for mit vedkommende er det lidt hans fortjeneste at jeg vil se filmen...Hvis jeg så også siger at jeg aldrig før har set en Rocky-film til ende, så har jeg vist stemplet mig selv godt og grundigt:D Men regner med at se filmen i aften sammen med min far...hvad man ikke gør for mændende i sit liv:P

Don't take life too seriously. You'll never get out alive.

Skriv ny kommentar: