Første sæson af “Rome” er rigtig god underholdning med interessante personer, komplekse intriger og en fantastisk iscenesættelse af det gamle Rom. Selvom dramaet i nogle perioder bliver lidt slapt, er serien aldrig kedelig, hvilket i høj grad skyldes det rigtig gode skuespil. Selve dvd-udgivelsen er flot og byder på fremragende billedkvalitet og godt ekstramateriale, mens der desværre ikke er mulighed for at se “Rome” med Dolby Digital 5.1 lyd. Det trækker ned. Hvis man vil have den optimale lydkvalitet, skal der investeres i en af de udenlandske udgaver.

Klik her for at læse Filmz’ interview med Mikael Salomon.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Don Drift 17 år siden

NASTY billede i lige har valgt at ligge i artiklen ;)
"Sideways, all days!"
Gravatar

#12 Léon 17 år siden

ROME er en af de serier som jeg skal have tilføjet til samlingen. Og har ikke bestilt den over nettet af den grund at jeg helst ville have den danske udgave med undertekster. Men Dolby 5.1 er vigtigere end tekster. Har hele tiden taget det som en selvfølge at der var 5.1 lyd efter som de fleste HBO udgivelser er rigtig gode.
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#13 Léon 17 år siden

Nå øhh er denne udgivelse godt nok med Dolby 5.1 lydt og med danske undertekster?

Rome (Säsong 1) - DVD Region 2
Kr 424.00

Nogen der ved om man kan få den billigere et sted ?
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#14 filmz-Bruce 17 år siden

Jeg vil ikke betegne serier, som har "sæsoner", som mini-serier. BoB havde 10 afsnit, Rødder 12, Colorado Sagaen 12, Shogun 10. Alle disse har betegnelsen "Mini" på IMDB, hvorimod Rome, Deadwood, Sopranos og Carnivale er "fuldmodne" sæson serier.

Som wiki siger:

Very rarely, a multi-part episode within a longer running TV show may also be called a "mini-series", and with a few shows, a mini-series became the effective pilot episode of a longer production run.

Bl.a. "Battlestar Galactica"
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 McPeter 17 år siden

#13 - har du prøvet at skrive til dem og få dem til at tjekke efter? Normalt plejer danske og svenske udgaver jo at være den samme...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#16 akerman 17 år siden

#5
Fordi de ikke er miniserier....? :D Har ikke noget fakta til at underbygge med, men min gut feeling siger også at de er noget billigere at producere end miniserierne som BoB og Rome.

Edit: Ja ok for at "clarify" så betragter jeg Rome som en miniserie.. ekstremt dyr at producere, og kommer altså kun i 2 sæsoner. Men vil gerne vide hvilke andre dyre, seværdige 'miniserier' HBO har lavet udover Rome...synes tydeligt man kan mærke forskel på Rome, BoB og så til alm. everyday shows som sopranos, deadwood mfl., det er bare ikke samme følelse man har når man ser det.
Gravatar

#17 Bates 17 år siden

Det er fedt at i anmelder serier igen. Skal helt sikkert have fat i "Rome" på et eller andet tidspunkt (læs : når pengene er der).

Kom endelig med flere "serie" anmeldelser.

Thumbs up! :)
Gravatar

#18 filmz-vassago 17 år siden

#14: Vil det sige at alle serier starter som en mini-serie, og så bliver det en "normal" serie når der kommer en sæson mere? Ofte ved producenterne jo ikke om det bliver til mere end en enkelt sæson. Bob har ganske rigtig 10 afsnit - men hvad så med dem der er på vej - mister den så status som mini-serie ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#19 filmz-Bruce 17 år siden

#18 Serier starter som regel som pilots. Battlestar Galactica's første tre afsnit blev og bliver stadig kaldt mini-series, fordi det var de 3 pilot afsnit.

Når man starter serier som Deadwood og Carnivale op, så ved man allerede, at man går efter flere sæsoner, men man ved ikke om det bliver det. Det er ratings som styrer det og afgørelsen falder i bestyrelseslokalerne, hvilket vi jo har set HBO skide i nælderne med adskillige gange. Hvis Carnivale var blevet stoppet efter første sæson, tvivler jeg kraftigt på, man så havde kaldt den mini-serie, eftersom dette ikke var det man havde tiltænkt sig.

Bob blev født som en mini-serie. 10 afsnit thats it, planlagt fra begyndelsen og der kommer ikke flere. Det samme med Rødder, Shogun, I Claudius, Tinker Tailor Soldier Spy, The Singing Detective, En mands stræben etc. De havde et fastsat antal afsnit fra start.

De nye afsnit i BoB sagaen, Pacific Theater, har ikke noget med den "gamle" BoB serie at gøre og derfor vil den vedblive med at være BoB mini-serien. Der vil blot komme en ny BoB Pacific mini-serie, fordi den er planlagt som en afsluttet 10-12 afsnit saga.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 filmz-vassago 17 år siden

Okay, havde ellers på et tidspunkt læst at Pacific allerede var på tegnebrættet under indspilningen af de første BoB's - og tænkt som en follow-up til de første.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: