Første sæson af “Rome” er rigtig god underholdning med interessante personer, komplekse intriger og en fantastisk iscenesættelse af det gamle Rom. Selvom dramaet i nogle perioder bliver lidt slapt, er serien aldrig kedelig, hvilket i høj grad skyldes det rigtig gode skuespil. Selve dvd-udgivelsen er flot og byder på fremragende billedkvalitet og godt ekstramateriale, mens der desværre ikke er mulighed for at se “Rome” med Dolby Digital 5.1 lyd. Det trækker ned. Hvis man vil have den optimale lydkvalitet, skal der investeres i en af de udenlandske udgaver.

Klik her for at læse Filmz’ interview med Mikael Salomon.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 akerman 17 år siden

Hvad er det for andre skarpe HBO miniserier du hentyder til - bortset fra BoB?

Synes Rome er en genial og meget underholdende serie. Det er lækkert at kunne se et afsnit - og derefter slå det op på wikipedia, og finde ud af at det hele jo rent faktisk er sket...:D
Gravatar

#2 McPeter 17 år siden

#1 - fx:

* Deadwood
* Carnivále
* Sopranos
etc

Har skimmet anmeldelsen og den ser fin ud. Læser den grundigere senere. Men tak for info om DD2.0 lydspor - den havde jeg lige misset da jeg kiggede på at købe den. Så skal jeg da have fat i en anden udgave. Lidt æv de laver sådan en skodudgivelse til Danmark... :-(
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#3 filmz-michael_l 17 år siden

Meget enig i anmeldelsen! Jeg sad netop selv med følelsen af, at serien i perioder kørte lidt i tomgang, og at der manglede noget drama, da jeg så serien på DVD. Det er ikke fordi, at der ikke sker noget, men alligevel mangler der nogle klimaks i løbet af serien. Jeg synes ligeledes, at kulisserne og skuespillet var helt i top (rart at se en masse ukendte ansigter i stedet for en masse Hollywood stjerner...). Samlet set er det dog svært ikke at være finde persongalleriet interessant og serien velproduceret (4/6)

Dog var jeg ret skuffet over
at der ikke kom et stort, episk slag mellem Cæsar og Pompeys hærstyrker ved den endelig konfrontation. Det blev der ellers bygget op til gennem mange afsnit. Det slap de simpelthen for let hen over! Var det ikke her, at der blot var en nærkampsscene i slowmotion?!

Gravatar

#4 akerman 17 år siden

#2
Det er jo ikke miniserier, og som sådan vil jeg ikke klassificere dem som store satsninger (her menes vel økonomisk).
#3
ja det synes jeg også var skuffende.. :(
Gravatar

#5 filmz-vassago 17 år siden

#4; hvordan er de ikke mini-serier på lige fod med BoB og Rome?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 chuck 17 år siden

Hvem er ham Bob? Og synes I ikke også, at det er uhyggeligt, at Rome er et anagram for Mor (e)?
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#7 HonoDelLoce 17 år siden

#6 .. Eller Orme..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 filmz-vassago 17 år siden

Eller Remo - som pudsigt nok skriver nyheder herpå sitet... hmmmm
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 chuck 17 år siden

#7+8 Tomato Tomáto, hehe.
Sorry Remo, men den lå lige til højreskøjten ;)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#10 filmz-vassago 17 år siden

hehe
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: