Første sæson af “Rome” er rigtig god underholdning med interessante personer, komplekse intriger og en fantastisk iscenesættelse af det gamle Rom. Selvom dramaet i nogle perioder bliver lidt slapt, er serien aldrig kedelig, hvilket i høj grad skyldes det rigtig gode skuespil. Selve dvd-udgivelsen er flot og byder på fremragende billedkvalitet og godt ekstramateriale, mens der desværre ikke er mulighed for at se “Rome” med Dolby Digital 5.1 lyd. Det trækker ned. Hvis man vil have den optimale lydkvalitet, skal der investeres i en af de udenlandske udgaver.
#1 akerman 18 år siden
Synes Rome er en genial og meget underholdende serie. Det er lækkert at kunne se et afsnit - og derefter slå det op på wikipedia, og finde ud af at det hele jo rent faktisk er sket...:D
#2 McPeter 18 år siden
* Deadwood
* Carnivále
* Sopranos
etc
Har skimmet anmeldelsen og den ser fin ud. Læser den grundigere senere. Men tak for info om DD2.0 lydspor - den havde jeg lige misset da jeg kiggede på at købe den. Så skal jeg da have fat i en anden udgave. Lidt æv de laver sådan en skodudgivelse til Danmark... :-(
#3 filmz-michael_l 18 år siden
Dog var jeg ret skuffet over
#4 akerman 18 år siden
Det er jo ikke miniserier, og som sådan vil jeg ikke klassificere dem som store satsninger (her menes vel økonomisk).
ja det synes jeg også var skuffende.. :(
#5 filmz-vassago 18 år siden
#6 chuck 18 år siden
#7 HonoDelLoce 18 år siden
#8 filmz-vassago 18 år siden
#9 chuck 18 år siden
Sorry Remo, men den lå lige til højreskøjten ;)
#10 filmz-vassago 18 år siden