DreamWorks har opbygget et ry for at sovse deres animationsfilm ind i kronisk 90’er-ironisk distance. Afrikanske dyr eller grønne Shrek-eventyr læsset med popkulturelle referencer. I “Sådan træner du din drage 2” flyver Hikke på Tandløs væk fra den overgearede stil. Hen til et sted, hvor der er magisk ro til at forsøge at tale en misforstået bad guy til rette.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 9 år siden

Super supergod og velskreven anmeldelse, som faktisk giver mig lyst til at se en film, som jeg ellers havde fravalgt.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#1 Tak BN, det varmer sgu :)
Gravatar

#3 David Munch 9 år siden

"...men filmen her er meget voksen."

Ja så er det jo ligefrem muligt at man vil se den i bio! God anmeldelse.
Gravatar

#4 Giraffen 9 år siden

BN (1) skrev:
Super supergod og velskreven anmeldelse, som faktisk giver mig lyst til at se en film, som jeg ellers havde fravalgt.


Har du set den første film? Uden at have set toeren endnu, så jeg ved selvfølge ikke om det er nødvendigt for at få den optimale oplevelse, vil jeg stadig anbefale dig at tjekke etteren ud.

Det er en fantastisk fortælling, som ja ganske rigtigt er blevet fortalt før i E.T., men når den er så velfortalt kan jeg godt leve med lidt gentagelser. Det er trods alt ikke hvad en film handler om som gør den seværdig, det er tvært i mod hvordan den fortæller historien der gør den seværdig og "Sådan træner du din drage" fortæller sin historie rigtig godt.

Den første film overraskede mig virkelig også positivt og det er den eneste grund til at jeg vil se toeren, som jeg skal ind og se i dag, og det er helt klart den bedste animationsfilm Dreamworks nogensinde har lavet.
Gravatar

#5 BN 9 år siden

Giraffen (4) skrev:
Har du set den første film? Uden at have set toeren endnu, så jeg ved selvfølge ikke om det er nødvendigt for at få den optimale oplevelse, vil jeg stadig anbefale dig at tjekke etteren ud.

Det er en fantastisk fortælling, som ja ganske rigtigt er blevet fortalt før i E.T., men når den er så velfortalt kan jeg godt leve med lidt gentagelser. Det er trods alt ikke hvad en film handler om som gør den seværdig, det er tvært i mod hvordan den fortæller historien der gør den seværdig og "Sådan træner du din drage" fortæller sin historie rigtig godt.

Den første film overraskede mig virkelig også positivt og det er den eneste grund til at jeg vil se toeren, som jeg skal ind og se i dag, og det er helt klart den bedste animationsfilm Dreamworks nogensinde har lavet.


Ja, jeg HAR set den første og kunne ret godt lide den. Grunden til, at jeg i første omgang havde fravalgt toeren, var netop, at jeg var bange for, at det bare var en fortsættelse efter samme skabelon. Mit fravalg drejede sig dog kun om det at gå ind og se filmen i biografen - jeg regnede med at se den på et senere tidspunkt sammen med vores børnebørn, når den udkom på blu-ray. Det ville i så fald være mere for selskabs skyld ... Men anmeldelsen gør faktisk, at jeg er klar til at tage familien med ind og se den i biografen, hvis der byder sig en naturlig lejlighed her midt i sommerferie-perioden.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#6 Sweetiebellefan 9 år siden

Ser frem til filmen.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: