Hvad der til gengæld virker fortrinligt er selve filmens evne til at skabe et sjovt univers samt dens evne til at få os til at betragte dens skabelser med nysgerrighed. Hvor mange dyre effekter drukner ikke sporløst, fordi filmene ikke formår at få vakt en følelse af magi? “Sådan træner du din drage” giver sine figurer plads til at betragte dens underværker, og som resultat betragter vi som tilskuere dem lige så opmærksomt. Pulsen stiger, når dragerne flyver mod himlen, men bag det hele er en ganske enkel historie om en dreng og hans kæledyr, og det er den simple beretning, der for alvor bringer den op i højderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 gizmomis 14 år siden

Synes bare den drage ser ud til at ligne Stich helt vildt :-) men den skal da ses..
Gravatar

#2 10-bit 14 år siden

#1
Det er også den samme der har designet figuren ;)
Gravatar

#3 elwood 14 år siden

Der var et ret interessant Interview med Jakob Hjort Jensen omkring hans karriere hos Dreamworks.

Altså intressant, når man tænker på det var et kort indslag i Troldspejlet.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg havde den lille og nevøerne med i Imperial i dag og havde ikke forventet det store, men blev særdeles positivt overrasket og kan helhjertet tilslutte mig Benways 5 tal. En af de bedste animationsfilm, jeg længe har set og ikke pga. teknik eller 3D, men god historiefortælling, effektivt og til tider ganske rørende. Til gengæld er jeg så ikke enig i, at Avatar, sin ligeså simple historie til trods, fortælles ligeså vellykket :)

Gerald Butlers klart bedste film i lang tid :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Det ser godt ud!
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

106 gode og 3 dårlige anmeldelser! 97%, det er dæleme flot!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 wiseguy 13 år siden

Så den med ungerne her til aften - Klart en af de bedste animationsfilm, jeg har set i år.

5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#8 MOVIE1000 13 år siden

Jeg må sige at jeg er overrasket over de gode anmeldelser den har fået, konceptet siger mig ikke noget, med mindre jeg har misforstået det? og hvilken anden animations film, kan man sammenligne den med?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9 elwood 13 år siden

Hvis duhar setlile og sticth vil du med det samme se at dragen minder ret så megEt om den figur, da det er den samme mand som lagde desigNet på begge væsner i de to film.

Jeg vil sige filmen har sin hel egen stil, det er en fantastisk film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 MOVIE1000 13 år siden

Jeg synes at animations stilen ligner Kung fu panda, men hva handler den egentlig om, så vidt jeg kan regne ud handler den om en der skal træne en drage hvilket i min verden lyder ret kedeligt???
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: