Tilblivelsen af en musical fra 60’erne lyder på papiret måske ikke det mest sindsoprivende emne. Men tag ikke fejl, det er en fornøjelse at se den nedrakkende Travers slagte fremadbrusende amerikanere med det ene verbale pletskud efter det andet. “Saving Mr. Banks” er dog mere end bare let underholdning. Emma Thompsons pragtpræstation og en række subjektive flashbacks giver nemlig “Mary Poppins”-forfatteren en ellers uventet kompleksitet. Derfor er det ærgerligt, at Walt Disney Pictures ikke kan lade være med at misbruge lejligheden til at glorificere sig selv. Det forhindrer nemlig “Saving Mr. Banks” i at svæve ind som en af 2014’s hidtil helt store oplevelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MoH 10 år siden

Kan anbefale [url= Secret Life of Mary Poppins - BBC documentary[/url]
Gravatar

#2 BN 10 år siden

Det er en yderst velskreven anmeldelse, som det er en fornøjelse at læse. Det eneste jeg savnede, var et par korte kommentarer omkring skuespillet.

Men en god appetitvækker til filmen, som lader til at være seværdig.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#3 MMB 10 år siden

BN (2) skrev:
Det er en yderst velskreven anmeldelse, som det er en fornøjelse at læse. Det eneste jeg savnede, var et par korte kommentarer omkring skuespillet.

Men en god appetitvækker til filmen, som lader til at være seværdig.


Tak for de fine ord, BN! :)
Gravatar

#4 evermind 10 år siden

Jeg så den i weekenden og synes bestemt, den er seværdig. Og ja, en fin anmeldelse - jeg synes nu, det er meget fedt, at filmen ikke udelader,
hvordan Walt Disney med vilje undlod at invitere Travers til den amerikanske premiere, fordi han i sidste ende alligevel var bekymret for hendes reaktion med verdenspressen var til stede. Det var også tydeligt, synes jeg, at hun ikke var udelt begejstret for filmatiseringen, men derimod overgav sig til dens pointe og konklusion, i og med disse hjalp hende med at håndtere sin egen tragedie.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5 Sweetiebellefan 10 år siden

En must see.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: