Heste-fanatikere med en sans for historie vil sikkert finde en del at komme efter i “Seabiscuit”. Det samme gælder for folk, som blot er ude på at se en sød historie uden de store overraskelser. Men filmen er slet ikke så helstøbt, som man kunne havde håbet. Det er en enormt flot film, men den synes at tilsidesætte virkelighedsnære dilemmaer og hændelser til fordel for klicheer og forudsigelig moralprædiken. Man kan ikke helt undgå at blive rørt af filmen, hvilket fuldt ud er Bridges, Coopers og Maguires fortjeneste, men en glimrende tåreperser er der bestemt ikke tale om. Det er blevet sagt, at “Seabiscuit” er den største tåreperser for mænd siden “Field of Dreams” (en af 80’ernes absolut bedste film), hvilket den bestemt ikke formår at være. I sidste ende må man se i øjnene, at “Seabiscuit” ikke er hest-lig, men bestemt heller ikke så hest-blæsende som håbet.

Klik her for at læse mere om Tobey Maguire i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Synes det var en meget god film, der gav et godt billede af af hvordan det var dengang. Den var utrolig flot filmet, og havde nogle gode skuespils præstationer. Handlingen var måske lidt ordinær, efter den klassiske sports-films model, men den virkede. Det bliver spændende at se hvad Gary Ross laver næste gang, efter at han har lavet den fantastiske Pleasantville og nu Seabiscuit.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#2 Kalle Ferm 20 år siden

Jeff Bridges var suveræn!

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#3 filmz-sarah88 19 år siden

Seabiscuit er ikke mindre end en fantastisk film. Det jeg i sær elsker ved denne film er, at den er så følsom, og man mærker virkelig historien, uden at hovedhistorien er "kærlighed". Man mærker virkelig båndet mellem Seabiscuit og Red Pollard, og det er så smukt. En fantastisk film bygget på spænding, humor og ellers en fanastisk historie, med en fantastisk instruktør fantastiske skuespiller. 6 stjerner fra mig!
Gravatar

#4 filmz-Dennis 19 år siden

Ikke igen. Spam :-)
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#5 Bohemian 19 år siden

Så længe det er en anmeldelse må man vel gerne skrive i tråden...?
Free in serenity.
Gravatar

#6 filmz-vassago 19 år siden

Jeg synes nu heller ikke det er spam. Det er først irriterende hvis folk bare skriver "l*rte-film", eller "Legolas er bare så nuzzer"...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 Bohemian 19 år siden

*6 nemlig! helt enig!
Free in serenity.
Gravatar

#8 filmz-Dennis 19 år siden

der er også et stort grinende ansigt bag min udtalelese.
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#9 Zelle 19 år siden

#6 - Men Legolas er jo bare så nuzzer ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens

Skriv ny kommentar: