“The Shallows” er et godt sommergys, hvis man kan leve med Blake Livelys mangel på karisma og påklædning. Når de første par minutters “Sports Illustrated”-katalog er overstået, skruer Jaume Collet-Sesra op for en ret vedholdende spænding. Nu, hvor hajfilm ellers har mest travlt med at sende dyrene rundt i en tornado, er det velgørende at komme tilbage til minimalistisk uhygge og følelsen af helt bogstaveligt at være kommet ud på dybt vand.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Therewillbeblod 7 år siden

Hr. Jensen (10) skrev:
#9

He he, jeg synes, du er for hård med kun én stjerne! Dem giver jeg til film, der er virkelig, virkelig, virkelig ringe....Fx Streetfighter filmen (den, der er baseret på spillet), AvP (den første), Jaws IV og så videre :) The Shallows er bestemt ikke et mesterværk, men 1 stjerne er lige hårdt nok, synes jeg :) Men smag og behag :)

At hajen ikke vil gå væk, og nærmest stalk'er hende, kan jeg også godt leve med. I Jaws jagter hajen jo nærmest båden til sidst, i stedet for omvendt.

Jeg har ikke set The Reef, desværre! Jeg burde, men jeg ved snart ikke, om det er umagen værd?


Ok, så runder jeg op til 2. Jeg er dog en af de få som ikke HADEDE AvP (AvP2 var hvertfald dårligere)

At hajen ikke vil gå væk, hvilket er meget imod dens natur - kan jeg leve med i JAWS. For ja, her er det bestemt også overdrevet at hajen 'stalker' hovedrollerne - men det er tilgengæld en gennemarbejdet interessant film, hvor der opbygges en masse uhygge og Spielberg på mesterligvis pirre publikum (eller hvertfald min) nysgerrighed for hvad der er under vandoverfladen.
Jeg kan sagtens leve med den form for "gradbøjning af naturen" - hvis resultatet er godt. Det syntes jeg bare slet ikke det er her. Men godt så - jeg giver d 2/6
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#12 Hr. Jensen 7 år siden

Ok, så runder jeg op til 2. Jeg er dog en af de få som ikke HADEDE AvP (AvP2 var hvertfald dårligere)

At hajen ikke vil gå væk, hvilket er meget imod dens natur - kan jeg leve med i JAWS. For ja, her er det bestemt også overdrevet at hajen 'stalker' hovedrollerne - men det er tilgengæld en gennemarbejdet interessant film, hvor der opbygges en masse uhygge og Spielberg på mesterligvis pirre publikum (eller hvertfald min) nysgerrighed for hvad der er under vandoverfladen.
Jeg kan sagtens leve med den form for "gradbøjning af naturen" - hvis resultatet er godt. Det syntes jeg bare slet ikke det er her. Men godt så - jeg giver d 2/6


Jeg synes, at AvP (den første) er noget af det ringeste, og anmeldelsen herinde (af dvd-udgaven) er jeg meget, meget enig i ;) Men nok om det.

Jeg tror nu egentlig, at min oprindelige vurdering af denne film, 3/6, skal revideres. Den er nok nærmere en 2/6, så dér er vi enige. Det er en skam, når source materialet var rigtig godt, men ja, som vi har talt om nogle gange, er der bare så mange ting i filmen, der ikke fungerer.
Gravatar

#13 BrianT 7 år siden

Therewillbeblod (3) skrev:
HVAD FANDEN I FUCKING HELVEDE!?!?

4 ud af 6 stjerner??? Kæft hvor har I narret mig...jeg fik endda konen med på at "Hey, lad os se den her, den skulle være uhyggelig...noget med en haj, lad os håbe på en mellem ting mellem Open Water og Jaws"

Hvad er der godt ved denne film? Ud over "heltindens" bryster?

Jeg kan godt leve med at ikke alle ting er korrekte. At hajen ikke opfører sig 100 procent, som biologi-bøgerne siger - men at alt, ALT er fuldstændigt urealistisk, gør altså det fuldstændigt umuligt at føle for karakterene.

Jesus, hvor er denne film ringe og hvor er hajen forfærdelig rige selv på en dårlig CGI-dag....


1 ud af 6 fordi pigen er lækker!


Jeg er så enig med dig her! Klart en af de dårligste film jeg har set længe! Eneste plus var at "heltinden" så piv godt ud!

Skriv ny kommentar: