“Shrek den Tredje” bibringer ikke meget nyt til serien og holder da også i hævd, at gentagelse fremmer forståelsen. Således er filmen i handlingsomfang en overordnet gentagelse af den struktur, som også de tidligere film levede højt på. Alligevel skal der ikke kimses af seneste animationsfilm om den grønne trold, for humoren og ironien er nu stadig et væsentligt indslag, og til trods for manglende fornyelse og et ufokuseret plot har filmen stadig sine øjeblikke. Bedst er dog udgivelsens fyldige ekstramateriale og prangende audiovisuelle kvaliteter.
#1 filmz-Aras 16 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#2 filmz-Erlingur666 16 år siden
#3 moulder666 16 år siden
Dertil skal tilføjes, at det lader til at serien stiler mod at blive mere og mere familievenlig med tiden, og det kan virkelig godt blive en tand for lyserødt i treeren!
Artie og Merlin derimod var faktisk et overraskende friskt pust!
#4 filmz-fruit Kid 16 år siden
men jeg synes den var god, og kunne godt lide det med prinsesserne at de havde overdrevet deres personlighed.. også det at de bruger berømte disney figurer, f.eks. merlin og kaptain klo..
den skal i hvertfald ses
#5 filmz-Narniabæver 16 år siden
#6 Zabriskie 16 år siden
#7 Spanner 16 år siden
Der er nok nogle forfattere, der vender sig i deres grave når du kalder Merlin og Kaptajn Klo for Disneyfigurer.
Før Disney kom til, var der noget, der hed bøger og her figurerede de to (og også de fleste andre medvirkende i Shrek) lang tid før der var nogen, der havde tænkt på Mickey Mouse.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#8 filmz-Erlingur666 16 år siden
Ps hvs det er en joke så er det en dårlig joke. Nej en super meget dårlig joke. Prøve du at værer en dum klovn. Nu får du svaret ja jeg er en tolvårig dreng.
#9 Zabriskie 16 år siden
Jeg køber dig i hvert fald ikke. Du er for god til at være sand.
#10 filmz-Erlingur666 16 år siden