“Shrek den Tredje” bibringer ikke meget nyt til serien og holder da også i hævd, at gentagelse fremmer forståelsen. Således er filmen i handlingsomfang en overordnet gentagelse af den struktur, som også de tidligere film levede højt på. Alligevel skal der ikke kimses af seneste animationsfilm om den grønne trold, for humoren og ironien er nu stadig et væsentligt indslag, og til trods for manglende fornyelse og et ufokuseret plot har filmen stadig sine øjeblikke. Bedst er dog udgivelsens fyldige ekstramateriale og prangende audiovisuelle kvaliteter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Aras 16 år siden

Ganske enig med anmelderen. Min kritik går mest på, at der mangler fornyelse. Jeg har dog ikke set ekstramaterialet, som lyder til at være noget af det bedste ved dvd'en..
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#2 filmz-Erlingur666 16 år siden

tja den er ik bedrer en de to første næppe underholder det gør den med famlien
Gravatar

#3 moulder666 16 år siden

Stort set enig med anmelderen...bortset fra karakteren, hvor jeg tyer til et lille 3-tal. Der er sørgeligt lidt nytænkning og alle de familieproblemer mellem Shrek og Fiona, babyproblemer og dertil hørende falde-på-halen-komik er virkelig tænderskærende dårligt!

Dertil skal tilføjes, at det lader til at serien stiler mod at blive mere og mere familievenlig med tiden, og det kan virkelig godt blive en tand for lyserødt i treeren!

Artie og Merlin derimod var faktisk et overraskende friskt pust!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#4 filmz-fruit Kid 16 år siden

nu så jeg den på fransk og forstod ikk så meget xD
men jeg synes den var god, og kunne godt lide det med prinsesserne at de havde overdrevet deres personlighed.. også det at de bruger berømte disney figurer, f.eks. merlin og kaptain klo..
den skal i hvertfald ses

Gravatar

#5 filmz-Narniabæver 16 år siden

Enig #4 den skal ses!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#6 Zabriskie 16 år siden

#2 Er du et rigtigt menneske?
Le temps détruit tout
Gravatar

#7 Spanner 16 år siden

#4

Der er nok nogle forfattere, der vender sig i deres grave når du kalder Merlin og Kaptajn Klo for Disneyfigurer.

Før Disney kom til, var der noget, der hed bøger og her figurerede de to (og også de fleste andre medvirkende i Shrek) lang tid før der var nogen, der havde tænkt på Mickey Mouse.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#8 filmz-Erlingur666 16 år siden

#5 sikke et lammmt spørgsmål. at stlle øhhhh er du et mennske.



Ps hvs det er en joke så er det en dårlig joke. Nej en super meget dårlig joke. Prøve du at værer en dum klovn. Nu får du svaret ja jeg er en tolvårig dreng.
Gravatar

#9 Zabriskie 16 år siden

det er jo så det... du virker ikke så overbevisende, frankly speaking. Du virker for mig forbandet frabrikeret i dine kommentarer. Som om du prøver at være en underbegavet tolvårig. Hvis du er det har du virkelg taget røven på mange herinde, og det ville være uendeligt sejt.

Jeg køber dig i hvert fald ikke. Du er for god til at være sand.
Le temps détruit tout
Gravatar

#10 filmz-Erlingur666 16 år siden

jeg er nok ik en fra danmark. Kom får to år siden.

Skriv ny kommentar: