Martin Scorsese er uden diskussion blandt de mest markante filminstruktører nogensinde. I de unge år kredsede hans tematikker ofte om rå, men gerne underspillet vold, bandekrige og cool cash, men på det seneste har den aldrende instruktør disket op med et par lækkerbiskener, som i nogen grad beskæftiger sig med nogle andre facetter af livet. Under det hele finder vi dog stadig Scorseses fascination af menneskets mørkeste sider, og “Shutter Island” er ingen undtagelse, nærmere tværtimod. Filmen er ikke blandt hans bedste, men absolut seværdig. “Shutter Island” må betragtes som en storfilm, og derfor kan det undre og ærgre, at udgivelsen er en anelse tynd.
#21 filmz-Bruce 14 år siden
Når jeg går i biografen gør jeg det med forhåbningen om 5 eller 6 stjerner eller med mindre andre får mig overtalt til at se film på deres præmisser.
Og ja, jeg ser frem til alle hans dokumentarer!
#22 filmz-Bruce 14 år siden
#23 Skobbolop 14 år siden
#1 Jeg forstår slet ikke din fascination. Jeg tror måske det har noget med alderen at gøre.
3/6
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#24 MMB 14 år siden
Er det et spørgsmål, en konstatering eller...?
Under alle omstændigheder ved jeg ikke, hvordan jeg skal besvare din kommentar...
#25 gi-jones 14 år siden
#26 amadoR 14 år siden
Forpulede Sherlock's der tror de out-thinker Scorsese. Det er en absolut forrygende film - og fortjener 5.
#27 MTK 14 år siden
#28 filmz-ab 14 år siden
Vi er vel alle følsomme over for vor kære og idoler. Du skal gå efter de ømme punkter hos Bruce, hvis du kender dem? :-) I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor du er irreiteret over hans holdning om Scorsese? Instruktøren er netop rost i bred forstand, også for hans seneste film, hvis man ser på anmeldelser, priser etc. Jeg elsker selv Aviator og Departed, så for mig er han jo på toppen. Dog var jeg knap så begejstret for "Gangs of.." og ShutterIsland, som netop tabte for mig, jo mere jeg tænkte over den - Scorsese duer ikke til mystik, twists og den slags. Martin har ihvertfald været langt bedre end Scott de sidste mange år :-)
#29 Lord Beef Jerky 14 år siden
#30 filmz-ab 14 år siden
Enig :-)