Ligesom med “Prisoners” kan “Sicario” hægtes på den større krig imod terror. Kan en krig egentlig vindes, hvis den bliver udkæmpet på fjendens præmisser? Med deres våben? Tortur, knækkede konventioner. En narkoboss’ død fjerner få problemer, men flytter dem. Skal vi krige med eller dele en beroligende smøg med Emily Blunt? Aner det ikke. Men jeg ved, at jeg ser frem til, at Denis Villeneuve igen flytter stregen, for hvad det enorme talent kan rumme.
#1 cain 9 år siden
#2 JimmyLarsenDamsgaard 9 år siden
Lækker anmeldelse, tak.
#3 Nagash 9 år siden
OT: Det lyder godt nok utrolig spændende. Havde ikke hørt et ord om filmen før, men din anmeldelse alene, giver mig lyst til at få den set så hurtig som muligt :)
#4 Morten Vejlgaard Just 9 år siden
#5 Sjølle 9 år siden
#6 Morten Vejlgaard Just 9 år siden
#7 Geekalot 9 år siden
#8 silegnaV 9 år siden
#9 Driver 9 år siden
Sikke et samarbejde de to har. Roger Deakins er den bedste på sit felt og Denis Villeneuve kunne meget vel gå hen og blive en af de bedste på sit felt.
Stik så forhelvede Deakins den Oscar som han ved guder da snart har fortjent! 12 nomineringer og mindst 4 af dem, skulle efter min mening have affødt den gyldne statuette til ham. Tyveri ved højlys dag, at han ikke vandt bedste cinematography for Prisoners. Scenen hvor Gyllenhaal kører den lille pige på hospitalet er breathtaking og skudt med sådan en elegance, som kun Deakins mestrer. Der er ingen shaky cam eller andre tricks og mærkelige kameravinkler, der er bare klasse fra mesteren selv, simpelt, solidt og lige i skabet!
#10 silegnaV 9 år siden