Ligesom med “Prisoners” kan “Sicario” hægtes på den større krig imod terror. Kan en krig egentlig vindes, hvis den bliver udkæmpet på fjendens præmisser? Med deres våben? Tortur, knækkede konventioner. En narkoboss’ død fjerner få problemer, men flytter dem. Skal vi krige med eller dele en beroligende smøg med Emily Blunt? Aner det ikke. Men jeg ved, at jeg ser frem til, at Denis Villeneuve igen flytter stregen, for hvad det enorme talent kan rumme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 cain 8 år siden

Glæder mig super meget til den film, det gjorde andmeldelsen kun lige endnu bedre :)
Gravatar

#2 JimmyLarsenDamsgaard 8 år siden

Havde ingen forventninger til denne film, men det har jeg nu.
Lækker anmeldelse, tak.
Gravatar

#3 Nagash 8 år siden

Nej nej nej, Morten. Du kan sgu ikke se en film i biffen og så give den fuldt hus. Du skal jo hetze biograferne. Det ved du godt ;)

OT: Det lyder godt nok utrolig spændende. Havde ikke hørt et ord om filmen før, men din anmeldelse alene, giver mig lyst til at få den set så hurtig som muligt :)
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 #2 #3 Takker! Glæder mig til at læse jeres views på den.
Gravatar

#5 Sjølle 8 år siden

Jeg er normalt slet ikke fan af din måde at anmelde på, syntes ofte du er lidt... nedladende, men ros skal sgu også gives når det er på sin plads. Super fed anmeldelse!!
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#5 Stort! Takker :)
Gravatar

#7 Geekalot 8 år siden

Hmm mytisk jeg ikke rigtig havde hørt om den film her, men 6 stjerner ? :) skal den da helt sikker ses nu hehe
Gravatar

#8 silegnaV 8 år siden

Må tilslutte mig #5. Den nye stil denne anmeldelse har, gjorde det til en fornøjelse at læse, så fortsæt endelig med det.
Gravatar

#9 Driver 8 år siden

Er kæmpe fan af både Enemy og Prisoners fra Denis Villeneuve, så ser frem til canadierens fremtidige film, herunder bestemt også Sicario og ikke mindst Blade Runner. Denis Villeneuve er the shit og i samarbejde med Roger Deakins, bliver han ved med at forblænde og forbavse!
Sikke et samarbejde de to har. Roger Deakins er den bedste på sit felt og Denis Villeneuve kunne meget vel gå hen og blive en af de bedste på sit felt.

Stik så forhelvede Deakins den Oscar som han ved guder da snart har fortjent! 12 nomineringer og mindst 4 af dem, skulle efter min mening have affødt den gyldne statuette til ham. Tyveri ved højlys dag, at han ikke vandt bedste cinematography for Prisoners. Scenen hvor Gyllenhaal kører den lille pige på hospitalet er breathtaking og skudt med sådan en elegance, som kun Deakins mestrer. Der er ingen shaky cam eller andre tricks og mærkelige kameravinkler, der er bare klasse fra mesteren selv, simpelt, solidt og lige i skabet!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#10 silegnaV 8 år siden

Rigtig god film! 2. akt. var lidt svagere end 1. og 3. imo, men måske et gensyn ændrer på det. Denis Villeneuve er et supertalent med et stabilt højt niveau (har dog kun set fem af hans film). Umiddelbart 8/10 (ift. imdb).

Skriv ny kommentar: