Steven Soderbergh har proklameret sin pension fra filmen. Op til flere gange faktisk. Men denne gang mener flere fans, at Hollywoods multitalent oprigtigt trækker sig fra instruktørstolen. “Side Effects” bliver hans sidste biograffilm. Men hallo! Hvis det er sandt (om ikke andet for en periode), så har han dæleme leveret et brag af en farvelfest, og det ville ikke være nogen skam – selv ikke for Soderbergh – at lade “Side Effects” stå og vibrere som karrierens sidste værk. Filmen er nemlig en klar kandidat til en kommende klassiker. Et visuelt stærkt håndværk – samfundskommenterende, nytænkende og knaldhamrende overraskende.
Filmen indeholder ligesom lidt af det hele – du får et skarpt observeret samfundskommentarspor på psykofarmakaindustrien, en mørk og dragende noir-stemning og en god gang fupfilms-suspense rig på komplicerede dobbeltplots, du aldrig havde forudset i filmens begyndelse.
#1 Hr. Nielsen 11 år siden
#2 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Min kone og jeg læste Politikens anmeldelse.
"Unødigt action-niveau"
"flyder over med action"
Hun må jo være helt væk fra vinduet. Der er ikke én eneste actionscene i filmen. Overhovedet. Og jeg mener overhovedet. Der er mere action i et socialrealistisk drama om en polsk skomagers hårde hverdag for at skaffe smør på brøddet. Den anmelder har vist haft snablen i de piller, som filmen omhandler.
Se filmen med den anmeldelse i baghovedet og vær klar til at le.
http://politiken.dk/ibyen/nyheder/film/aktuelle_fi...
#3 filmkorn.dk 11 år siden
#4 filmzkim 11 år siden
#5 tiany 11 år siden
Det er ikke en biograf film, det er en tv-film, eftersom den får premiere på HBO
#6 Yellow-TV 11 år siden
#7 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
#8 Lord Beef Jerky 11 år siden
#9 RasmusFL 11 år siden
Stilistisk er 'Side Effects' ellers en forumfuldent sag, der med stor succes fortsætter Soderbergs kølige stil fra Contaigon og The Informant! Og Thomas Newmans score er glimrende og bidrager til filmens velfungerende flow.
Kan ikke give mere end 3/6 stjerner til en film, der halvvejs inde ellers lod til at være en af årets hidtil bedste. Men thumps up til den som altid seværdige Jude Law og Soderbergs sikre greb om virkemidlerne.
#10 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
*