Steven Soderbergh har proklameret sin pension fra filmen. Op til flere gange faktisk. Men denne gang mener flere fans, at Hollywoods multitalent oprigtigt trækker sig fra instruktørstolen. “Side Effects” bliver hans sidste biograffilm. Men hallo! Hvis det er sandt (om ikke andet for en periode), så har han dæleme leveret et brag af en farvelfest, og det ville ikke være nogen skam – selv ikke for Soderbergh – at lade “Side Effects” stå og vibrere som karrierens sidste værk. Filmen er nemlig en klar kandidat til en kommende klassiker. Et visuelt stærkt håndværk – samfundskommenterende, nytænkende og knaldhamrende overraskende.

Filmen indeholder ligesom lidt af det hele – du får et skarpt observeret samfundskommentarspor på psykofarmakaindustrien, en mørk og dragende noir-stemning og en god gang fupfilms-suspense rig på komplicerede dobbeltplots, du aldrig havde forudset i filmens begyndelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hr. Nielsen 10 år siden

Rigtig god anmeldelse, som giver mig (endnu mere) lyst til at se filmen. Tak!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#2 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Den var glimerende. Giver et indtryk af magtfaktorer i lægemiddelindustrien. Jeg giver 4½ stjerner.

Min kone og jeg læste Politikens anmeldelse.

"Unødigt action-niveau"

"flyder over med action"

Hun må jo være helt væk fra vinduet. Der er ikke én eneste actionscene i filmen. Overhovedet. Og jeg mener overhovedet. Der er mere action i et socialrealistisk drama om en polsk skomagers hårde hverdag for at skaffe smør på brøddet. Den anmelder har vist haft snablen i de piller, som filmen omhandler.

Se filmen med den anmeldelse i baghovedet og vær klar til at le.

http://politiken.dk/ibyen/nyheder/film/aktuelle_fi...
Doctor Last Warning
Gravatar

#3 filmkorn.dk 10 år siden

Synes den var død kedelig. Uinteressante personer. Okay plot. Blottet for spænding. 3/6
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 filmzkim 10 år siden

Er det hans sidste biograf-film? Hvad så med "Behind the Candelebra"?
Gravatar

#5 tiany 10 år siden

Filmzkim (4) skrev:
Er det hans sidste biograf-film? Hvad så med "Behind the Candelebra"?


Det er ikke en biograf film, det er en tv-film, eftersom den får premiere på HBO
Valar morghulis
Gravatar

#6 Yellow-TV 10 år siden

Min søster og hendes veninde så den i fredags. jeg venter til DVD :-).
Gravatar

#7 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Min søsters brors søster kender en der ikke så den en dag og også en anden dag. Og som venter til den kommer som bog. Igen.
Doctor Last Warning
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 10 år siden

Tupac har set den med en eller anden gut ved navn Yellow-TV, der venter til DVD'en udkommer. De brød sig om, at den ikke var så god. Personligt synes jeg 4/6.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 RasmusFL 10 år siden

Forstår absolut ikke hvori det 'nytænkende' består som anmelderen påpeger. Twistet - der sætter tonen for hele filmens anden halvdel - degraderer et ellers spændende udgangspunkt til TV-krimi-niveau.

Stilistisk er 'Side Effects' ellers en forumfuldent sag, der med stor succes fortsætter Soderbergs kølige stil fra Contaigon og The Informant! Og Thomas Newmans score er glimrende og bidrager til filmens velfungerende flow.

Kan ikke give mere end 3/6 stjerner til en film, der halvvejs inde ellers lod til at være en af årets hidtil bedste. Men thumps up til den som altid seværdige Jude Law og Soderbergs sikre greb om virkemidlerne.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#10 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Men det var ikke meget screen time MM* fik.

*
Magic Mike
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: