Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.

Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 database 17 år siden

Jeg synes heller ikke den gav så meget plads til bi-personerne... F.eks. Wiliie siger ikke et eneste ord og han er en af de sjoveste personer i serien!!!
Gravatar

#122 filmz-t89 17 år siden

Er enig om at det er en skam at så mange af de gode personer er cuttet totalt fra filmen.
Personligt kommer jeg nok mest til at savne Sideshow Bob, der efter min mening er den hidtil bedste Simpsons karakter, og Kelsey Grammers stemme præsentation løfter virkelig personen. En skam.
Gravatar

#123 lagoni 17 år siden

Så fik jeg den set og den var nogenlunde hvad jeg havde forventet: et langt afsnit med for megen historie. Humoren var ikke så god som i serien og - med min begrænsede Simpsonsviden - så virkede handlingen ikke helt 'Simpsons-realistisk' (bl.a. Flanders/Bart-historien). Der var da en del sjove one-liners og specielt starten var god, men forstår ikke helt hvor de latterkramper jeg har hørt omtalt, skulle komme fra...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#124 filmz-DocDoom 17 år siden

39: "De latterbrøl, der gik igennem den fyldte biograf var ikke til at tage fejl af"

Det gjorde de også, da jeg var inde og se Dukes of Hazzard. Jo højere en bil hoppede over en bakke, jo højere grinede publikum; det var fuldstændigt proportionalt. Det var en ren flok latter-får. Folk sad simplethen og hostede blod op af grin over de mest umorsomme fald-på-halen-ting. Det var bare Lolland-Falster, der var kommet til byen for at gå i bio. Min makker og jeg grinede også hver gang, to sekunder efter, at alle andre grinede. Vi grinede bare af de andre; ikke af filmen. Jo, jeg grinede én gang af noget, der rent faktisk var sjovt, men da var der ikke nogle af Lolland-Falster'ne, der grinede.

Så nogle gange ER de høje latterbrøl rent faktisk til at tage fejl af, hvis du spø'r mig! :-)

49: Hva' er en bøf lavet med mening? :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#125 Yoda 17 år siden

Hva' er en bøf lavet med mening?

Ikke hvis du spørger koen ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#126 filmz-DocDoom 17 år siden

107: Jeg husker også en eller anden 80'er-film, hvor "Fuck you asshole!" oversættes til "Din røvbanan!"
Gravatar

#127 MikkelHJ 17 år siden

#126 Det var vel ikke tilfældigvis The Terminator?
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#128 filmz-DocDoom 17 år siden

Det er langt fra utænkeligt, at det netop er scenen, hvor Arnie sidder på det uhumske værelse, og den klamme vicevært med hår på skuldrene banker på døren. Men det er mange år siden, og det kan lige så godt have været et andet 80'er- flick.

Skriv ny kommentar: