Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.
Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!
#1 filmz-ChesterB 17 år siden
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
#2 Sverkel 17 år siden
Nu er det jo ikke ens betydende med at alt hvad jeg syntes/siger er rigtigt, men jeg har aldrig grinet så meget af en film hele mit liv... Syntes det er en rigtig fed film som fortjener TOP karakter!
#3 BevarThemsen 17 år siden
#4 mar16 17 år siden
#5 MTK 17 år siden
#6 jensen123 17 år siden
#7 MTK 17 år siden
Men siger da vist ikke så lidt om dig, at du ikke kan acceptere at nogle folk ikke værdsætter Simpsons på samme måde som dig.
#8 Kram 17 år siden
Man kaster sig jo ikke blindt ud i en anmeldelse, altså - spiser det råt, men derimod bør man kende til dennes baggrund, hvad han/hun kan lide af film, og så se om man personligt passer ind i samme spiral.
IMHO. ;)
If winning isn't everything, why do they keep score?
#9 mar16 17 år siden
#10 filmz-tom welling 17 år siden