Et andet plus er det fremragende skuespil. Hawke er glimrende som Ellison. Selvom forfatteren er en anelse selv- og arbejdsfikseret, får Hawke en næstekærlighed og retfærdighedssans til at skinne igennem bag Ellisons forfængelige facade, som øjeblikkeligt sikrer vores sympati med manden og hans nærmeste. Den relativt ukendte skuespillerinde Juliet Rylance er ligeledes superb som Ellisons hustru, og duoen gør stort indtryk under ægteparrets store skænderi, hvor Derrickson klogt nok lader kameraet køre i flere minutter uden at klippe væk, således at man for alvor kommer ind under huden på personerne og mærker deres angst og ubehag. En gyser fungerer ikke optimalt, hvis man er ligeglad med de personer, der terroriseres, men Derrickson og ensemblet formår både at bearbejde vores følelsesregister og vores nerver. Et godt gys.
Se også: Filmz TV: “Sinister”-interview med instruktøren Scott Derrickson
#1 Killkaj 12 år siden
#2 Lord Beef Jerky 12 år siden
#3 The Insider 12 år siden
#4 Lord Beef Jerky 12 år siden
#5 Kruse 12 år siden
#6 Lord Beef Jerky 12 år siden
#7 The Insider 12 år siden
Jeg har i øvrigt selv været ovre i Oslo og interviewe Scott Derrickson. Uhyre interessant og velformuleret herre. Interviewet ryger på Filmz TV i eftermiddag!
#8 Kruse 12 år siden
Det vil jeg se frem til. Som sagt, så kender jeg nærmest kun til ham fra den podcast jeg nævnte i #5, og bare det at høre ham fortælle om sig selv og hans film, har gjort mig meget interesseret i ham som filmskaber. Og så virker "Sinister" ud fra traileren til at være ret så effektiv og skræmmende :)
#9 The Insider 12 år siden
#10 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
2½ af 6 stjerner.