Et andet plus er det fremragende skuespil. Hawke er glimrende som Ellison. Selvom forfatteren er en anelse selv- og arbejdsfikseret, får Hawke en næstekærlighed og retfærdighedssans til at skinne igennem bag Ellisons forfængelige facade, som øjeblikkeligt sikrer vores sympati med manden og hans nærmeste. Den relativt ukendte skuespillerinde Juliet Rylance er ligeledes superb som Ellisons hustru, og duoen gør stort indtryk under ægteparrets store skænderi, hvor Derrickson klogt nok lader kameraet køre i flere minutter uden at klippe væk, således at man for alvor kommer ind under huden på personerne og mærker deres angst og ubehag. En gyser fungerer ikke optimalt, hvis man er ligeglad med de personer, der terroriseres, men Derrickson og ensemblet formår både at bearbejde vores følelsesregister og vores nerver. Et godt gys.

Se også: Filmz TV: “Sinister”-interview med instruktøren Scott Derrickson

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Killkaj 11 år siden

Sådan ! Glæder mig til mandag !
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 11 år siden

Haha, rutsjebanekommetaren er så overbrugt, at det på sin vis passer fint med sammenligningen om, at filmen er klichefyldt. Anyway, som jeg har sagt andetsteds - det er en gyser, derfor ser jeg den på et tidspunkt by default.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 The Insider 11 år siden

#2, er aldrig selv stødt på den før :-) Kan du evt. linke?
War. War never changes.
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 11 år siden

#2 Altså... du tilfører den selvfølgelig dit eget twist, ligesom de fleste gør, men du kan da ikke mene, at du ikke har stødt på sætningen "filmen er som en tur i rutsjebanen" eller den engelske variant? Jeg troede det var ret bevidst i og med at filmen selv skulle være klichefyldt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 Kruse 11 år siden

Jeg kan anbefale et todelt interview med Scott Derrickson af Kevin Smith i podcasten SMoviemakers. Den kommer både om hvad der har drevet ham til en karriere i filmverdenen, hans kamp med visse filmprojekter, de store problemer under produktionen af "The Day the Earth Stood Still" og hans arbejde med "Sinister". Det er faktisk en meget fascinerende samtale, der har givet mig lyst til at se "Sinister" og hans første film "The Exorcism of Emily Rose".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 11 år siden

The Exorcism Of Emily Rose er i hvert fald ganske ok. Tror jeg tænkte 6/10 i sin tid.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 The Insider 11 år siden

#4, ah yes, har selvfølgelig hørt "følelsesmæssig rutsjebanetur" osv. en masse gang, bare ikke tivoli, sving etc. :-)

Jeg har i øvrigt selv været ovre i Oslo og interviewe Scott Derrickson. Uhyre interessant og velformuleret herre. Interviewet ryger på Filmz TV i eftermiddag!
War. War never changes.
Gravatar

#8 Kruse 11 år siden

The Insider (7) skrev:
Jeg har i øvrigt selv været ovre i Oslo og interviewe Scott Derrickson. Uhyre interessant og velformuleret herre. Interviewet ryger på Filmz TV i eftermiddag!


Det vil jeg se frem til. Som sagt, så kender jeg nærmest kun til ham fra den podcast jeg nævnte i #5, og bare det at høre ham fortælle om sig selv og hans film, har gjort mig meget interesseret i ham som filmskaber. Og så virker "Sinister" ud fra traileren til at være ret så effektiv og skræmmende :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 The Insider 11 år siden

It is indeed! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Så den på Netflix UK. Den starter godt, men da der begynder at løbe
spøgelsesbørn
rundt gik der lidt for meget dårlig
The Ring
i den. 1. akt var til 4½:6 stjerner, men sidste akt var desværre til 1½:6. Det afsluttende shot med
chok-ansigtet
var decideret plat.

2½ af 6 stjerner.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: