Det er tidligt at udnævne årets ringeste film, men omvendt har jeg svært ved at se, hvordan “Skyline” kan blive overgået. På et tidspunkt erfarer vi, at rumvæsnerne fjerner hjernerne fra menneskernes kranier og derefter smider deres livløse kroppe væk. Et passende billede på den følelse, man selv sidder med efter at have set filmen.
Se også: Filmz TV: Rumvæsnerne invaderer – 5 fede film fra det ydre rum.
#21 Skuffle 13 år siden
#22 Hr. Nielsen 13 år siden
!
#23 BN 13 år siden
?
#24 Hr. Nielsen 13 år siden
#25 Høegh 13 år siden
Hvordan kommer du frem til det som en mulighed, ud fra det jeg skrev?
Men for at svare på dit spørgsmål, nej det gør jeg da ikke.
Anmeldere skal naturligvis kunne formulere deres kritik på en forståelig måde, så det fremgår klart hvad de mener om filmen og hvorfor de har givet den karakter de har givet.
Her er vi bestemt ikke uenige.
Men man kan vel ikke rigtigt forlange mere af en anmelder (udover førnævnte formuleringsevne) end at han kommer med sin personlige og uforbeholdne mening om den film han har set.
Så jeg forstår bare ikke hvordan du vil have at en anmelder skal forholde sig objektivt til en film, om det så er en anelse eller ej?
Hvad mener du at objektivitet er i forhold til en anmelders oplevelse af en film?
Et andet opklarende spørgsmål: Mener du at der findes objektiv kvalitet i forhold til film?
Du lægger lige lovligt mange ord i min mund. Jeg har ikke skrevet at jeg ikke vil bruge tid på emnet - Ellers ville jeg naturligvis ikke lægge op til det.
Men ja, jeg mener personligt at kravet om objektivitet i beskrivelsen af en personlig oplevelse er lidt fjollet, ja. Men det skal ikke afholde mig fra at debattere emnet.
Og lad os nu holde den fornærmende tone på et minimum.
#26 MOVIE1000 13 år siden
#27 Hr. Nielsen 13 år siden
Simpelt, hvis noget er fjollet at debattere/diskutere og du så selv gør det, må du jo logisk regne dig selv for et fjols, da fjollet og fjols er beslægtede ord;) Dine ord jo, ikke mine. Jeg mener godt man kan diskutere det!
Resten har jeg for så vidt forklaret dig, så har du endnu ikke forstået det, så erklærer jeg mig for inkompetent til at forklare dig dette, men kan kun konkludere at du ukritisk sluger alt en anmelder siger. Jeg forbeholder mig stadig retten til at forholde mig kritisk og give udtryk for dette.
Så absolut ikke. Jeg gentager blot hvad du selv har skrevet og forholder mig sagligt til det, med forsøg på svar. Ja du har endda beklaget dette.....
#28 filmz-ab 13 år siden
Du kan jo prøve at læse den anmeldelse (Salt) jeg i sin tid fremhævede. Den stinker både af pis og bæ.
En anmelder kan godt forholde sig objektivt. Hvis han vil og kan. Vi har diskuteret dette.
Objektivitet i forhold til anmelderens oplevelse? Well, man kunne måske dømme filmen som en helhed, og give en bedre vurdering, fremfor at fare op og lyde som en mavesur snob, som Salt-anmelderen tilsyneladende gjorde.
Objektiv kvalitet i forhold til film? Ja.. Bare fordi man ikke kan lide noget personligt, burde ikke være ensbetydende med, at man ikke kan få øje på bare lidt filmisk kvalitet, og deraf give en mere fair vurdering af en given film. Jeg siger ikke, at dette skal overskygge ens personlige oplevelse..
#29 Gasivodo 13 år siden
..Mmjaaaeh og måske især i mit tilfælde, lege kortfattet-trold..
..det skete så ikke helt og c'est la vi;-)
Med det indrømmet!? Det er nu ALLES skyld, at stakkels jeg skal se denne film i morgen - biletterne er bestilt.
Hævnen kommer, hvis den mindste form for skuffelse indfinder sig! SOV GODT;-D
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#30 zamm- 13 år siden
Er det mig der er bagud eller i den forkerte tid, for lige nu er vi altså snart i december. Men for 2011, tjoo, det var tidligt.
Men denne springer jeg gladeligt over!