“Snehvide og de syv små dværge” er visuelt betagende, enormt spændende, hysterisk morsom og indimellem decideret frygtindgydende, og hverken sangene eller karaktererne ryger i glemmebogen. AV-præsentationen er mere eller mindre perfekt, og både kvantiteten og kvaliteten af ekstramaterialet er kolossal. Hvis man allerede ejer den tidligere og ligeledes imponerende dvd-udgivelse af filmen, er der ikke den store grund til at erhverve den igen, medmindre man er en hårdhudet fan på jagt efter mere info om filmens tilblivelse. Men dette er under alle omstændigheder en skelsættende klassiker, som fortjener at befinde sig i enhver filmentusiasts samling.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Christian Voldborg 14 år siden

Hvorfor filmen som helhed ikke får karakteren 6/6 er mig en gåde...
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#2 Friendly 14 år siden

"Hvor mange af nutidens tegnefilm kan man huske bare 73 minutter efter første gennemsyn?"

Helt urimelig kommentar. Alle Pixar's film står klart og strålende på min liste over de bedste film. Og er sikker på andre føler ligeså. Plus film som "Cloudy with a chance of meatballs", "Coraline", "9", "Lion King" og et par andre disney film, en hel masse japanske jeg ikke gider liste navnene på osv... At disse film skulle være glemt efter kort tid giver ingen mening.

De fleste disney film, og især alt før 1995 agtigt lyder kraftigt under at være naive og ikke særligt ophidsende historie mæssigt. Men giver anmelder ret i at selve animeringen er utroligt flot for film så gamle som Snehvide.
Gravatar

#3 Kruse 14 år siden

Friendly (2) skrev:
"Hvor mange af nutidens tegnefilm kan man huske bare 73 minutter efter første gennemsyn?"

Helt urimelig kommentar. Alle Pixar's film står klart og strålende på min liste over de bedste film. Og er sikker på andre føler ligeså. Plus film som "Cloudy with a chance of meatballs", "Coraline", "9", "Lion King" og et par andre disney film, en hel masse japanske jeg ikke gider liste navnene på osv... At disse film skulle være glemt efter kort tid giver ingen mening.

De fleste disney film, og især alt før 1995 agtigt lyder kraftigt under at være naive og ikke særligt ophidsende historie mæssigt. Men giver anmelder ret i at selve animeringen er utroligt flot for film så gamle som Snehvide.


De film du nævner er andre former for animationsfilm end tegnefilm. Enten CGI eller stop-motion, og er formentlig ikke det som anmelderen refererer til. Den eneste tegnefilm som du nævner er The Lion King, som er mere end 15-16 år gammel, og derfor ikke helt kan kaldes nutidig. Når anmelderen bruger ordet nutidig, går jeg udfra at der menes inden for det sidste årti. Og selvom at der findes animefilm som har stor succes, så når de sjældent ud til det brede publikum, og har kun en lille andel af animationsmarkedet. Derfor synes jeg sagtens at anmelderen kan bruge den generalisering som han bruger. Og så er det selvfølgelig også en personlig holdning fra ham af, og den kan være svær at argumentere imod.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 filmz-Utyske 14 år siden

#1 -

Det argumenteres der ellers for i anmeldelsen, så hvis du læser den, er det ikke længere en gåde. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

Er det ikke på tide med et remake eller en franchise?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-Narniabæver 14 år siden

Filmen får 6/10 ud af mig.

Det er sjovere at se Gremlins og Linie 3 gøre grin med den.

Disney film som Bolt og Løvernes Konge får 10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#7 dyg 14 år siden

7 dværge i een film? Så tør jeg sgu ikke se den, jeg får da mareridt resten af mit liv.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 filmz-Narniabæver 14 år siden

Noooooo #5!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#9 MOVIE1000 14 år siden

#6 enig ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#10 nygaardpetersen 14 år siden

Super anmeldelse :-) Har også erhvervet mig den, dog i Blu-Ray versionen. Hvorfor har man ikke valgt at anmelde den i stedet eftersom den også indeholder dvd-udgaven?

Skriv ny kommentar: