”Kom mæ’ tilbage,” kommanderer Richard Møller. Direkte er det en træningsordre til Laudrup, der forsømmer sine tilbageløb på banen. Men jeg forstod det også som en nostalgisk opfordring. Kom med tilbage til en tid, hvor 80’ernes korte shorts blev erstattet med 90’ernes knælange. Kom med tilbage til en sommer med følelser og fodbold – til en sommer, hvor Brian, Kim, John, Flemming, Peter og ikke mindst Richard gjorde det umulige. Tak for minderne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 akerman 8 år siden

Fed anmeldelse - jeg husker intet selvom jeg var 10 år, men skal vel nok se denne alligevel.
Gravatar

#2 Geekalot 8 år siden

Var på vej hjem med færgen fra Sverige dagen efter vi vandt, var vildt fed tur. Kunne dog godt have lidt ondt af de stakkels tysker turister der også skulle med færgen hehe
Gravatar

#3 cain 8 år siden

Rejste til USA på ferie og missede både semi og finale og den største fest i Danmarks historien :(
Gravatar

#4 X&O 8 år siden

Jeg synes sgu' filmen manglede drama. Selvom Ulrich Thomsen tilsyneladende rammer Richard Møller Nielsen meget rigtigt, så manglede han klart nogle facetter i sit spil, som 100% skyldes manuskriptet. Manden er konstant lalleglad i filmen, og hver gang der sker noget dramatisk punkteres det personlige drama. Hans karakterudvikling er ekstrem vag og nærmest ikke eksisterende, og ender som en foræring fra andre karakterer. Efter min mening var dokumentaren om EM92 noget mere dramatisk, selvom det måske bare vare en kronologisk gennemgang.

Jeg savner en anmeldelse af filmen og ikke af den følelse anmelderen får ud af filmen pga. en historisk begivenhed vedkommende har et passioneret forhold til.

Skriv ny kommentar: