“Sophie Scholl” er en vigtig film, der på fineste vis understreger grundene til en åben politisk debat og retten til at ytre sig. Derudover rører den også dybt, da man følger Scholls lidelser ved selvsyn.
“Sophie Scholl” er en vigtig film, der på fineste vis understreger grundene til en åben politisk debat og retten til at ytre sig. Derudover rører den også dybt, da man følger Scholls lidelser ved selvsyn.
Skriv ny kommentar:
#1 mar16 17 år siden
NØJ! vi blev skuffet. jeg ved ik rigtig hvorfor jeg ik så det komme. det var nok da vi gik ned i et slumkvarter, drejede til højre, og fik øje på en gammel toetages bygning, med orderne "Øst for paradis" at modet sank. synet af 56 gymnasie-elever der blir helt stille i flere sekunder er sjældent. skuffelserne stoppede ik dér. der var ingen menuer og salen (I ENTAL) var mindre end vores klasseværelse. ejerne var klar over at deres sal ikke var noget at prale af, så de havde kaldt den sal A for at den skulle lyde sejere. da vi havde sat os, håbede vi i det mindste på den actionfilm vi havde glædet os til. 3 stive timer.
#2 filmz-Bruce 17 år siden
#3 filmz-Kadann 17 år siden
"..så den engang i en biograf med skolen.." - Engang? Filmen er kun to år gammel. :)
Men hvad er det da for noget vrøvl at et film skal være kedelig for at den skal kunne udråbes til et mesterværk. Jeg tror du skal læse lidt flere anmeldelser. ;)
Bortset fra det, synes jeg at det er en god og solid film, dog ikke et mesterværk. :)
#4 chandler75 17 år siden