Det hele ligner. Boksning, modstand, træner, kampen for en datter og et endeligt opgør. En sidste chance. Men det er ikke en boksefilm. I hvert fald ikke en god en. Alle slag preller af. Både dem til kroppen og dem til følelserne. “Southpaw” kan sætte tjektegn på hele bokselisten, men den er skrevet på et papir, der er uden Rockys kærlighed til Adrian, uden Hilary Swanks knugende dødshjælpsdilemma, ja, uden alt det, der gør, at det ikke bare ligner, men er.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Driver 8 år siden

Der er gået Henrik Queitsch i dig Morten.

Du kender i øvrigt min holdning til din måde at anmelde på, så den vil jeg ikke gå i dybden med igen.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#2 Giraffen 8 år siden

Overskriften til den her anmeldelse må nøjes med at ligne en overskrift.
Gravatar

#3 Lawman 8 år siden

Driver (1) skrev:
Der er gået Henrik Queitsch i dig Morten.

Du kender i øvrigt min holdning til din måde at anmelde på, så den vil jeg ikke gå i dybden med igen.


Enig!

Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

Driver (1) skrev:
Der er gået Henrik Queitsch i dig Morten.

Du kender i øvrigt min holdning til din måde at anmelde på, så den vil jeg ikke gå i dybden med igen.


Ja, den kender jeg. Plejer at være negativ. Derfor er jeg også lidt usikker på Henrik Queitsch-sammenligningen. Både i anmelder-anmeldelsen i Ekko i 2008 og igen i kulturprogrammet på Radio24syv i år rangeres Queitsch blandt de bedste.

Men har nu svært ved at genkende lighederne, når man læser dagens Queitsch om Southpaw og så min egen. Oplever mange forskelle.
Gravatar

#5 Rodyfish 8 år siden

Forstår ikke at i gider at bruge alt jeres tid på at irritere jer :). Hvorfor overhovedet komme med den kommentar #1? Gå en tur i det gode vejr i stedet!
Gravatar

#6 Driver 8 år siden

#5

Vil du da hellere have, at Morten skriver for døve ører? Med din logik, så findes Filmz ikke meget længere.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#7 Rodyfish 8 år siden

Jeg ønsker mere substans :). Idet du blot refererer til tidligere kritik, pointere du blot tidligere argumenter, og er blot en gentagelse, frem for noget konstruktivt. I mine øjne gør det din udtalelse usaglig, og dermed ubrugelig!
Og hvis du mener at du bare vil gentage dig selv, er Mortens anmeldelser måske bare ikke noget for dig. Hvis du ønsker at belære, er du nødt til at komme med saglig kritik. At brokke sig, uden indhold, er der ikke nogen der kan bruge til noget :).

Jeg kunne heller ikke finde på at gå ind til en bager jeg ikke kan lide, og påpege at jeg ikke kan lide deres kager hver gang de kommer med en ny, blot for at gå ud igen. Hvis jeg ønsker at hjælpe dem, ville jeg i det mindste forsøge at komme med forslag til forbedringer.
Gravatar

#8 Driver 8 år siden

#7

Alligevel er #3 er enig med mig, så nogen har fattet pointen. Eller den humoristiske stikpille om, at Queitsch er berygtet for at dele få stjerner ud.

Synes du ikke, at du skulle passe dig selv i stedet for at fortælle andre om, hvad de kan, skal og må. Det er komisk, at du tager ordet belære i brug, når det vel er det mest rammende ord for, hvad du selv så tydeligt ønsker at opnå nu. Men ærlig talt, så gider jeg ikke besudle denne tråd i en diskussion, der ikke handler om Southpaw. Så læs og accepter, at jeg skrev hvad jeg skrev og er i min gode ret til det og så kom videre i teksten.

Apropos din lille afsluttende sætning om at komme med forslag til forbedring, så har jeg kommet med forslag til Morten tidligere.

:-)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#9 Rodyfish 8 år siden

#7

Jeg forsøger da i det mindste at redegøre for min holdning heri :). Mit angreb kommer nok af, at Morten ikke kan skrive en anmeldelse uden at få stikpiller, og at jeg som standart har en holdning, at hvis ikke man har noget pænt at sige, så skal man holde, medmindre folk beder om det. Og ja, jeg ved godt at mine kommentare kan være rekursive, men jeg er lidt øm omkring dette emne hehe.

Men lad den ligge her. Din stikpille blev i det mindste ikke stukket så langt op som andres, så jeg valgte nok at reagere på den forkerte besked ;).

Gravatar

#10 Eposcorp 8 år siden

Her troede jeg lige man skulle ind og læse hvad folk syntes om filmen, men det skulle man så ikke, til gengæld fandt man da lige en masse ævl.

En ting jeg har lært af at læse anmeldelser på Filmz, er at hvis de syntes den er dårlig, så bliver jeg nok underholdt alligevel, da jeg sagtens kan gå ind og se filmen, for det den er.

Jeg var inde og se den i går og var ganske underholdt, jo vist er den forudsigelig men det er de fleste sports film jo alligevel.

Hollywood kan ikke blive ved med at lave noget nyt, og det er vel også begrænset hvor forskellig man kan lave boksefilm.
Jeg behøver heller ikke at blive klogere hver gang jeg sætter mig i biografsædet, for det meste vil jeg bare gerne undeholdes i de ca 2 timer det vare, og det syntes jeg Southpaw gjorde, det kan også være det var fordi man kun betalte 45kr for billetten, men jeg var i hverfald ikke skuffet.

Skriv ny kommentar: