Fortællingen i “Sover Dolly på Ryggen” lægger sig solidt i midten af Hella Joofs to første spillefilm, “En kort en lang” og “Oh Happy Day”, hvor filmen, genretraditionen tro, forløses med en happy ending og samtidig dikterer, at lykken skal findes gennem accept af forskellighed, og dermed peger overlegent på, hvor i jagten på lykken vi andre går galt. En meget tung morale, som det faktisk lykkes Hella Joof at få til at hvile vægtløst på den tunge, varme luft, som komedien baseres på.

“Sover Dolly på ryggen?” er altså virkelig sjov og kan sagtens bære Hella Joofs heroiske og kærkomne slag for vildmandens overlevelse. Det havde bare været lidt rart, hvis vildmandens adfærd og ikke mindst drejebogens one-liners bestod i en lidt mere subtil og opdateret version.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 11 år siden

Hvis denne anmeldelse går ud fra, at Hella Joof normalt står for humor på et "spot-on" plan, tror jeg bare, at jeg styrer VIDT uden omkring denne film!

Jeg holder meget af komedier og romantiske komedier, men Joof har endnu ikke ramt noget, der i min verden kommer op på andet end "ok" - på en god dag!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 soif 11 år siden

hold da helt op for en kvinde film puha :)
Download aldrig uden tilladelse - Går ind for lovlig Download
www.frontier-film.dk
Gravatar

#3 Richard Burton 11 år siden

Det er vel en kvindekvote film. Det er vel et mål, at 50% af alle film om året, skal være lavet af kvinder.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: