Andrei Tarkovskys “Spejlet” er en af filmhistoriens mest overvældende værker – et rendyrket mesterværk, der kryber ind under huden og forplanter sig i underbevidsthedens korridorer. Denne unikke, russiske kunstfilm vil formentlig ikke falde i alles smag. Men nysgerrige sjæle og dem, der ved nøjagtig, hvad de giver sig i kast med, bør øjeblikkeligt tilføje denne fine dvd-udgivelse til deres samling. Transferet er hæderligt, lydsporet er glimrende, og især et par medfølgende interviews vækker interesse.
#1 king b 16 år siden
Det er sjovt, at der pludselig kommer en udgivelse af Spejlet på dansk dvd med 5.1-lyd og hele pivetøjet. Kommer alle hans film i en samlet pakke - eller kun udvalgte? Og er udgivelsen en "kopi" af en udenlandsk udgivelse? Jeg synes bare ikke, jeg ellers har hørt om 5.1-udgaver af Spejlet...
Åhja, alle disse spørgsmål til professoren :-) For alle dem, der stadig mangler at se Spejlet: Skynd jer!
#2 The Insider 16 år siden
#3 filmz-Le Samouraï 16 år siden
#4 Benway 16 år siden
#5 JannikAnd 16 år siden
#6 Bates 16 år siden
#7 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
Hmmm jeg ved ikke om den vil gøre sig på en lille skærm fremfor biografens mørke, men genses skal den helt sikkert :)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#8 filmz-Le Samouraï 16 år siden
#9 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
Man må sandelig sige at Another World Entertainment virkelig gør noget for de smalle film - Dejligt :)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#10 filmz-keyser 16 år siden
Scenen hvor kamaraet bevæger sig i en drømmende slo-mo tilstand, igennem stuen, uden et egentligt focus, er nok noget af det mest fangende filmmageri, jeg har set til dato. Dette gælder i øvrigt også, scenen hvor kvinden bevæger sig ind i den mere eller mindre forlatte bygning (det er lidt for lang tid siden jeg har set den).
On a slightly different note, er blevet optaget på EFC fra 1. september af, juhu:)