Klik her for at læse mere om David Cronenberg i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 El vez 20 år siden

Jeg undrede mig tidligere over hvorfor der ikke var kommet en anmeldelse op. Nu har jeg fået svaret, og det er godt at se i har fået skrevet lidt om denne lille perle.

Jeg havde adgang til en af de 3 føromtalte biografer, og var også inde og se Spider mens den var oppe.

Jeg havde ingen forventninger til filmen, andet end jeg syntes Ralph Fiennes var en glimrende skuespiller. Jeg kom langt fra skuffet ud af biografen og i skuespilpræstationen lever han op til sit allerbedste. Jeg vil give M.A. ret i anmeldelsen, selvom jeg dog kun har set den én gang.

Jeg glæder mig til at se den igen, men man skal være i et særligt humør før man beslutter sig for at spendere aftenen sammen med Spider.

5/6 herfra.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 Spanner 20 år siden

Glimrende film

"Cheeky monkey!"
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 Hasselguff 20 år siden

Absolut en film man burde leje og se på DVD nu hvor den stort set ikke var til at fange i biffen.

God anmeldelse Michael - jeg er enig med dig.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#4 Michael Andersen 20 år siden

Tak for rosen, Guff.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5 Captain Vallo 20 år siden

Jeg var personligt længe om at beslutte mig for om jeg overhovedet kunne lide filmen.
Men da rulleteksterne kørte hen over skærmen må jeg indrømme, at -ja- den var sgu' go'!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#6 Patriarch 20 år siden

!!!!!!!!!!!SEMI SPOILER!!!!!!!!!!

Jeg fik de sygeste kuldegysninger da jeg opdaget at Yvonne og moderen begge var spillede af Miranda Richardson... vidste det ikke inden jeg så filmen... lækkert
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 filmz-zaphyr 20 år siden

Jeg syns den var ret langtrukken og kedelig. Men det er en typisk film som kritikerene elsker...
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream.
Gravatar

#8 Hasselguff 20 år siden

"Kritikerne" - er det dem på din egen alder der også elsker at se film? :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#9 filmz-zaphyr 20 år siden

Jo, det er sikkert noen på min alder som er filmkritikere. De elsker nok å se film også, ellers hadde iallefall jeg vurderet at skifte yrke :o)
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream.
Gravatar

#10 coolflash 20 år siden

Hvis man er til tømmermænds-action og glade Hollywood-komedier, så er Spider ik liiige en skive man skal smække i maskinen (!)

Jeg synes personligt den var yders vellykket. Især Ralph Finnes´ skuespil var med til at tilfører filmen en god psykologisk dybde. Og et lækkert twist til sidst i filmen er også med til at løfte enhver film...
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."

Skriv ny kommentar: